Huisnummer verlichting + bel drukknop

In dit subforum kan je al je elektronica gerelateerde projecten showen.
Plaats reactie
Stynus
Site Admin
Contacteer:

Huisnummer verlichting + bel drukknop

Bericht door Stynus »

Toen ik mijn huis kocht hing er bij de voordeur een losse draadloze drukknop voor de bel boven op een defecte parlofoon geschroefd en daarboven een helemaal verduurde huisnummer.
(+ De draadloze deurbel werkte niet omdat het metaal van de parlofoon alles afschermde).

Tijd voor iets nieuws dus. Natuurlijk een beetje overkill opgelost.

Ik heb een plaatje uit RVS laten laseren bij RoboCNC met daarin de montage gaten, gat voor een drukknop en het huisnummer.
Afbeelding

Achter deze plaat komt een stukje melkglas (PMMA), met daarachter een LED print.
AfbeeldingAfbeelding
Deze print heeft 3 standen.
-Wit licht
-Instelbaar RGB
-RGB fade
De verlichting wordt in/uit geschakeld via een ingebouwde schemerschakelaar.

Omdat het niet handig is om de modus etc te wijzigen op de ingebouwde print heb ik een "afstandsbediening" gemaakt welke in de schakelkast bij op de din rail gemonteerd wordt.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
(Moet nog een nieuw frontje krijgen)

[youtube]FP9eodwUiQk[/youtube]

LED print ingebouwd:
Afbeelding

Met de plaat erover:
AfbeeldingAfbeelding

De module in de kast:
Afbeelding

Foto's van het LED paneel in werking op de gevel volgen als het weer wat vroeger donker is.
Flupke

Bericht door Flupke »

bel is idd klein beetje overkill, ook oplichten/kleur wijziging als er iemand op de bel duwt? RVS ==> 316L?
Stynus
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Stynus »

Nee, bel drukken staat er los van. Welk soort RVS weet ik niet, dat heb ik aan RoboCNC over gelaten.
Flupke

Bericht door Flupke »

Ik laat het meeste laseren in 316Ti of 316L, 304 krijgt oxide kleur na verloop van tijd... Vooral waar ik woon. (Aan de belgische kustlijn tot nu toe) Wel mooie site. CNC frees zie er mooi uit. Binnenkort ook freesmachine bestellen. Misschien ook direct een ombouw kitje in China zoeken :-)
Stynus
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Stynus »

Voor de geïnteresseerden heb ik nu het schema en de sourcecode ook vrijgegeven. Deze is hier te vinden: [url]https://www.elektronicastynus.be/2017/08/11/huisnummer-verlichting-bel-drukknop/[/url]
Henk (NL)

Bericht door Henk (NL) »

Netjes hoor. Toch een overstap gemaakt van Proton naar C ? Thuis heb ik een draadloze Bel+video, telkens wanneer iemand aanbelt een foto maakt. (geen hobby project)
Stynus
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Stynus »

Klopt, had 2 jaar terug een project in proton dat een 5000 lijnen code was. Daar had ik toch wat problemen met overzicht te behouden, daarom xc8 maar eens geprobeerd en dat valt goed mee :).
Plaats reactie