woordklok

In dit subforum kan je al je elektronica gerelateerde projecten showen.
Plaats reactie
vdbeke

woordklok

Bericht door vdbeke »

1,5 jaar geleden meegedaan aan een SK actie voor een woordklok van LEMF. Deze week (eindelijk) eens tijd aan gespendeerd.

De klok bestaat uit MDF en een plexi front (helaas geen glas). De MDF is te woensdag in de warnex gezet (samen met nog wat ander grut). s avonds de "lichtkelkjes" wit geverfd (warnex droogt gelukkig snel :)), gisteren morgend uitgeschuurd en een tweede witte laag gegeven (voor voldoende dekking). Deze morgen begonnen met het uitboren van de gaten zodoende de LEDjes perfect passen.

AfbeeldingAfbeelding

timelapse video van de montage van de LEDjes en kableren:
[youtube]tlQ2vP8CWcY[/youtube]

even nagemeten met de multimeter op sluiting, USB kabel erin en ju... hmm niks. Lezen op forum, hmm firmware opzetten :s 100.000 verschillende versie wel en niet met audio. De mooiste eruit kiezen en hoppa. knopje induwen en ingedrukt houden en in PC prikken. padoem. verwiselbare media gevonden.
nieuwe firmware hernoemen naar "firmware". sleep hmm k*t, lukt niet, niet genoeg ruimte. ach verrek. delete en nieuwe erop. joepi :)

prik erop, het is twaalf ur
:( mist een U tje, klokje omdraaien, hmm zit allemaal goed. hmm daar zit iets los. wa tin erop en hop. joehoe. het is twaalf uur

Klok goed zetten, ik had niet voor niets blauwe tand bij de opties aangevinkt. app werkt voor gene meter, handig!

weer wat lezen op forum, terminal erop en wat commando s doorsturen. poef juiste uur staat erop. Benieuwd als ie zen uur goed vasthoudt of als ie verloopt (was een bug las ik)

kortom:
jammer van het plexi. zeefdruk is niet overal even strak
handleiding (al minstens 1 jaar concept, kan toch ni) is gewoon bagger, triest, diep triest zelfs
nog triester dat app niet werkt, en je via een terminal klok moet juist zetten.
animaties/ overgangen zijn leuk en goed gemaakt
ARM processor ziet er geinig uit

benieuwd of dit ooit allemaal goed komt, hopelijk komt blauwe tand nog goed.

updaten van firmware is wel leuk, alleen weer jammer dat dit niet beschreven staat in de handleiding.

Stijn: wordt dat probleem met het aanhalingsteken nog opgelost, is al een tijdje dat dit een probleem is :s
Stynus
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Stynus »

Ziet er goed uit. Hebben ze er nog te koop? [quote]Stijn: wordt dat probleem met het aanhalingsteken nog opgelost, is al een tijdje dat dit een probleem is [/quote] Goed dat je me er weer aan helpt denken, heb het gefikst. (Heb de laatste tijd nogal weinig tijd gehad door een heel groot project. Binnenkort volgen er nog wat foto's hiervan.)
vdbeke

Bericht door vdbeke »

Geen idee, probeer de admin eens te mailen. SK is al effe opgedoekt dus denk van niet. oke mooi :)
reddevil

Bericht door reddevil »

Stond ook op verlanglijstje maar zo te zien geen spijt dat ik hem niet gekocht heb. Die zeefdruk, zelden dat deze perfect is, een stikker was beter geweest. Spijtig dat sk opgedoekt is, kwamen leuke dingen langs.
Veel te weinig tijd voor mijn projecten of heb ik er soms te veel?
vdbeke

Bericht door vdbeke »

Beste wensen ook he, voor een gezond 2017! bwa valt wel mee hoor. die imperfecties (pixels) zie je enkel als je er een wit blad achter legt en met je neus op de plexi plaat zit. Dus valt al bij al wel mee. Maar ik weet dat het beter kan, vandaar mijn opmerking. brakke app en beschrijving vind ik het meest frusterende, omdat je hier voor betaald en het niet deftig krijgt. Benieuwd naar de reactie (heb het ook op het forum aldaar gezet.)
vdbeke

Bericht door vdbeke »

Vandaag gaan shoppen voor de juiste lijm. zodoende kon ik de magneetjes en hanghouder monteren.

Er stond een lijm van Pattex (100% repair gel) beschreven, alleen kon die niet vinden hier in de winkel. Dus heb ik er een van Bison (max repair) genomen, deze bevat ook geen oplosmiddelen. Is belangrijk, anders wordt het plexi front/ zeefdruk beschadigd.

AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Voor de leds te diffuseren, heb ik er een dubbel kalkpapier achter bevestigd. Deze blijven vastzitten tussen de magneetjes van het front. Dit heeft wel als nadeel dat je de niet oplichtende letters toch als wit ziet, enkel niet helder.

AfbeeldingAfbeelding
vdbeke

Bericht door vdbeke »

klok draait V1.5.4.5, maar loopt nu 2 weken, en 2 minuten voor (te snel). Vraag me af waar die RTC voor dient dan :s nauwkeurigheid moet toch beter kunnen?
Stynus
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Stynus »

Veel hangt ook af van de kwaliteit van het kristal en de print layout. Als de datasheet niet goed gevolgd wordt wijkt de frequentie af en gaat die dus idd een beetje fout lopen.
Plaats reactie