voeding Compaq serie PS2026

Elk project heeft wel een voeding nodig. Hier kan je al je vragen kwijt omtrent voedingen.
Plaats reactie
Raoul
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 mei 2017, 00:00

voeding Compaq serie PS2026

Bericht door Raoul »

Hallo, ik heb hier nog een voeding een compacq computer die ik zou willen gebruiken voor mijn modelspoorbaan. Er komt een heel pak draden uit het bakje. Ik zou daar +12 V moeten kunnen meten op één van die uitgangen maar nergens meet ik een gelijkspanning die hoger is dan 2.25 V. Zouden er bepaalde draden moeten doorverbonden worden ? Met dank voor jullie reacties.
Gebruikersavatar
Stynus
Site Admin
Berichten: 2898
Lid geworden op: 12 september 2008, 13:54
Locatie: Overpelt (België)
Contacteer:

Bericht door Stynus »

Is dit een ATX voeding? Dan moet je groen met zwart verbinden om de voeding te laten starten.
Raoul
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 mei 2017, 00:00

Bericht door Raoul »

Dag Stynus, ik zie hier nergens atx vermeld staan op die voeding. Het is een kluwen aan draden, waaronder twee kleine witte. Die liepen dus naar de aan/uit schakelaar van de computer. Als ik die witte draadjes aan één koppel dan begint het ventilatortje te draaien, voor korte tijd, waarna het weer stopt. Zelfs met die kortgesloten witte draadjes kan ik geen 12 V gelijkspanning meten op geen van de uitgaande pluggen. Met vriendelijke groet.
vdbeke
Berichten: 947
Lid geworden op: 09 november 2008, 00:00

Bericht door vdbeke »

misschien een foto maken van de desbetreffende voeding. maar zo te zien is het een atx achtig iets kan zijn dat de voeding belast moet worden op een aantal fasen
Raoul
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 mei 2017, 00:00

Bericht door Raoul »

ja; dat zou goed kunnen, maar vraag is natuurlijk welke draden hé.
Gebruikersavatar
Stynus
Site Admin
Berichten: 2898
Lid geworden op: 12 september 2008, 13:54
Locatie: Overpelt (België)
Contacteer:

Bericht door Stynus »

Als je wat foto's post van de voeding dan kunnen we je beter helpen, met de omschrijving alleen hebben we niet genoeg info om goed te antwoorden. Uitleg foto posten: [url]https://www.schematheek.net/index.php?p=faq#Opmaak[/url]
Henk (NL)
Berichten: 264
Lid geworden op: 21 oktober 2013, 00:00

Bericht door Henk (NL) »

Met deze twee links moet het lukken. [url]https://en.wikipedia.org/wiki/Molex_connector[/url] [url]http://www.playtool.com/pages/psuconnectors/connectors.html[/url]
Plaats reactie