Ik heb 10 jaar geleden 4 camera's rond mijn huis geinstalleerd, maar nu is er eentje bij die als het donker wordt veel te donker beeld geeft.
Als het beeld op wit/zwart springt(als het donker word) gaan er bij elke camera 10 rode ir-ledjes branden(rode pijlen), het rare is dat bij die slechte camera ook de 10 led's branden, net even fel als bij de 3 andere camer's maar toch is het net of die slechte niet genoeg ir-licht geeft. De groene pijl is de lichtsensor die schakelt tussen licht en donker. Ik hoor ook een relais aantrekken bij alle camera's als ik de lichtsensor afdek, en dan springen de rode led's aan.
De rode led's zie met het blote oog branden, om ongenode gasten af te schrikken denk ik.
Kabels zijn zeker in orde en de DVR is ook zeker goed ingesteld.
Kan er mss eens iemand meedenken wat ik eventueel nog zou kunnen proberen?
Nachtverlichting beveiligingscamera
Ik heb de stroom door de leds nog niet gemeten (dan moet ik gaan solderen), maar in plaats daarvan een goede camera naast de slechte gehouden en daarmee (bij)belicht.
Resultaat was dat de slechte het ir-licht van de goede ook niet zag, het bleef even donker.
Als ik bijlicht met een zaklamp dan is het beeld wel duidelijk.
Nog eens een poging ondernomen omdat probleem met het nachtzicht van die camera op te lossen.
De camera open gemaakt en het bleek dat het IR schuiffiltertje haperde, het wilde niet opzij gaan als het donker werd.
Met de hand enkele keren over en weer bewogen en nu doet hij het toch al 2 weken weer goed.
De camera open gemaakt en het bleek dat het IR schuiffiltertje haperde, het wilde niet opzij gaan als het donker werd.
Met de hand enkele keren over en weer bewogen en nu doet hij het toch al 2 weken weer goed.