beste,
Mijn ECU van mijn wagen is aan een tragische dood overleden, dus een "nieuwe" gaan halen op de sloop.
Echter starten, dat doe die wagen niet wegens de sleutels code dewelke anders is, logisch ook. (Geen injectie van diesel nu)
Nu wil ik die EEPROM over zetten (95160), SMS 8 dip, hetelucht soldeerstation (858D) in huis en gewoon soldeerboutje
Hoe pak ik dit het beste aan? Wat pak ik het beste?
Ik wil de data niet verliezen op mijn overleden ECU, anders moet ik IMMO OFF toepassen, injectoren weer in leren, net als EGR,...
een ECU zie er vanbinnen zo uit. Mijne is type Bosch 16c3 (0 281 013 868) Dus ja voor een 1.6 HDI van de PSA groep.
https://karrierestart.no/prosjekt/4275
Voor het uit solderen dacht ik EEPROM eens uit te lezen. Volgens mij moet dit met een arduino UNO lukken. Dus we kunnen ons weer bezig houden.
Oh ja, tijdens de kortsluiting in de wagen is mijn ABS module ook stuk gegaan.
smd solderen in ECU
- Stynus
- Site Admin
- Berichten: 2889
- Lid geworden op: 12 september 2008, 13:54
- Locatie: Overpelt (België)
- Contacteer:
Re: smd solderen in ECU
Ik denk dat met hete lucht het het beste gaat. Maar meestal zit er wel lijm onder en coating over.
Re: smd solderen in ECU
Gelukt, hete lucht onder 390°C gedaan. Oude EEPROM was dood dus auto startte niet na het overzetten van IC in de ECU...
Dus op andere 2 de hands ECU een IMMO off moeten toepassen.
Nu werkt wagen weer perfect, wel verstuivers moeten opnieuw in leren, en softwarematig moeten wijsmaken dat het een nieuwe roetfilter is na een geforceerde regeneratie.
Het was een leerrijke ervaring En we kunnen weer rijden, nog 2300km en ik zit op 300.000km
Dus op andere 2 de hands ECU een IMMO off moeten toepassen.
Nu werkt wagen weer perfect, wel verstuivers moeten opnieuw in leren, en softwarematig moeten wijsmaken dat het een nieuwe roetfilter is na een geforceerde regeneratie.
Het was een leerrijke ervaring En we kunnen weer rijden, nog 2300km en ik zit op 300.000km