Armelui's Voorversterker
Afgelopen dagen begonnen met het uitzoeken om de Tascam te voorzien van Toslink (S/PDIF) aansluitingen naast de bestaande Coax connectoren.
Zoeken, Meten en Scoop golfvormen bekijken enz.
Die printsporen zijn lastig te volgen met dat SMD spul.
Vandaag, heb ik de aansluitpunten gevonden, met 2 oude Toslinks (Tx,Rx) kon ik de tests afronden, wachten is op levering van Conrad ze hebben deze nl. in ??n behuizing, dit moet dus eenvoudiger zijn met het inbouwen.
De Toslinks kwamen binnen, na enige Dremel frees werkzaamheden erna ingebouwd.
Het werkt goed.
Mbv. een schakelaar op het achterpaneel kan ik kiezen voor Coax In of Optisch In.
(Optisch Uit en Coax Uit werken parallel.)
Gelukkig had ik op tijd in de gaten dat de schakeling op 3,3Volt voeding is aangesloten, ik was van plan om de 5Volts lijn aan te sluiten, Brr.
Het programma is zover ik kan beoordelen foutloos (kuch), tja je weet maar nooit..
Nu wacht ik op m'n bestelde 'lessenaar kast' dan pas kan ik bepalen hoe ik de zaak in ga bouwen, print grootte enz.
Dit zal wel enige tijd knutselwerk leveren.....
[quote=pascalbianca]Dus dit heb je al eens getest?
[code]Declare Hbus_Bitrate 400 ' Bits per second 100, 400, 1000 etc.[/code] [/quote]
Zojuist heb dit getest op 100kHz
[code]Declare Hbus_Bitrate 100 [/code]
Volgens m'n scoop is de bussnelheid nu 103kHz, voor de TDA is dit de grens.
Binnenkort pak 'n paar andere waarden.
Nou zou ik toch het belangrijkste vergeten, hoe zit het met aan/uit.
Ja, ik moet toch ook iets hebben om bv. een Nightview LCD als die uitstaat, en tevens bepaalde dingen uitschakelen, die niet noodzakelijker wijs aan hoeven te staan.
Gelukkig heb ik 'n I2C relais gevonden, want ik heb geen poorten meer beschikbaar.
Ben blij dat ik nog geen gaten geboord heb in m'n kast.
Re: Armelui's Voorversterker
Na jaren van afwezigheid, toch even een update.
Heb 2 uitvoeringen opgebouwd tw. een mini versie en 'n grotere broer zal ik maar zeggen.
Vele dagen programmeer werk aan toegevoegd uitbreidingen eigenlijk.
De meeste ideeën zijn er in verwerkt.
De AB functie des te meer met een "vrije toets" zit er een commando signaal (ipv. IR gaat dit via seriële verbinding) eronder.
Dus de commando's helemaal op bit niveau bekijken met de scoop en dit vertalen in pulstrein van ca. 1-2kBit per commando
Voor de Tascam bediening.
De mini versie heeft 2x audio kanalen in en 1 uit (L+R) 2x optisch in en 1x optisch uit.
De groter versie 4x audio kanalen in en 1 uit (L+R) 8x optisch in en 8x optisch uit, met matrix omschakeling.
Staat normaal 24/7 aan.
Tot zover.
Heb 2 uitvoeringen opgebouwd tw. een mini versie en 'n grotere broer zal ik maar zeggen.
Vele dagen programmeer werk aan toegevoegd uitbreidingen eigenlijk.
De meeste ideeën zijn er in verwerkt.
De AB functie des te meer met een "vrije toets" zit er een commando signaal (ipv. IR gaat dit via seriële verbinding) eronder.
Dus de commando's helemaal op bit niveau bekijken met de scoop en dit vertalen in pulstrein van ca. 1-2kBit per commando
Voor de Tascam bediening.
De mini versie heeft 2x audio kanalen in en 1 uit (L+R) 2x optisch in en 1x optisch uit.
De groter versie 4x audio kanalen in en 1 uit (L+R) 8x optisch in en 8x optisch uit, met matrix omschakeling.
Staat normaal 24/7 aan.
Tot zover.