Show je mini projecten
Laat me raden... SK.net broodplank? Ben er wel voor te vinden eigelijk. Ze doen het voldoende voor hetgeen ik ze gebruik en op de moment dat er eentje sneuvelt heb je der maar'n volgend uit de schuif te nemen :p
Die zwarte spullen links zijn IR oogjes (zenden en ontvangen ineen)?
Maffer dan hier kan je ze niet vinden ... || www.zatar.be
Vandaag twee stoffilters gehaald voor in te bouwen in mijn case. Omdat de graka en chipset het nogal warm kregen heb ik een jaar geleden een fan gemonteerd op onderstaande manier. Dit was niet de meest ideale oplossing omdat de fan soms begon te tikken.

Dit heb ik vandaag opgelost door twee gaten in de behuizing te maken en twee stoffilters te monteren.

Achter de onderste filter zit de fan, de bovenste is gewoon voor het tegengaan van stof. Standaard zat hier een pastiek rooster en deze zorgde voor extra stof en daarom maar mee een filter gemonteerd.

Dit heb ik vandaag opgelost door twee gaten in de behuizing te maken en twee stoffilters te monteren.

Achter de onderste filter zit de fan, de bovenste is gewoon voor het tegengaan van stof. Standaard zat hier een pastiek rooster en deze zorgde voor extra stof en daarom maar mee een filter gemonteerd.
- Stynus
- Site Admin
- Contacteer:
Ik kwam een oud Elektuur ontwerp tegen van een automatische volume regeling. Dit leek me wel handig voor bij de pc dus maar even gebouwd.

Tijdens het bouwen kwam ik erachter dat ze rare waardes van condensatoren enzo gebruikte en die had ik niet. Ik heb die vervangen door wat andere waardes en nu clippen de bassen en de lage tonen komen er niet door.
Ik heb vandaag ook maar eens een "plank" gemaakt voor men breadboarden op kwijt te kunnen. Nuja gedeeltelijk want heb er meer dan hier op passen.

Tijdens het bouwen kwam ik erachter dat ze rare waardes van condensatoren enzo gebruikte en die had ik niet. Ik heb die vervangen door wat andere waardes en nu clippen de bassen en de lage tonen komen er niet door.
Ik heb vandaag ook maar eens een "plank" gemaakt voor men breadboarden op kwijt te kunnen. Nuja gedeeltelijk want heb er meer dan hier op passen.

-
Even aan een projectje gewerkt. mijn buizen radio werkt dan ook nu:)
die blauwe draad, is de nieuwe antenne voor mijn radio.
de grijze paal, is voor mijn lightningdetector.
boven bij het aam zit een stukje printplaat, met een plastic busje die de antenne op spanning houd. die zorgt er ook voor dat de antenne niet met de aarde in contact komt.
verder ontvang ik nu meerdere zenders. rond 10 uur:
radio 538 (NL) 2 tal Duitse, 2 engelse een Italiaanse, en iets wat Turks moet voorstellen.
en dat op AM :)
ik zou nog meer kunnen ontvangen, maar mijn afstem varco gaat niet verder. buiten dat draaipunt zitten nog heel wat zenders.

youtube filmpje (klik)
linksboven de spanning regulator voor de gloei
daarnaast de eind trafo, voor de koptelefoon.
daaronder (links) de uitgang
daarnaast de buis (ecc82)
linksonder de spoel
rechtsonder de Afstem varco
Daaronder links de terugkoppeling en rechts de power LED.
Omdat ik een Donker oranje led heb gebruikt, past het mooi bij het koper kleur van de printplaat.
ingang is momenteel een 18V boor machine accu, maar ben nog aan het kijken voor een trafo.
Op de onderkant zie je nog verschillende beschadigingen zitten, daar hebben dus onderdelen voor andere buizen radio's gezeten, die dus uiteindelijk niet werkten:(
Ik wil graag Ledlover en Hugo pluis (PA3CZO) bedanken voor alle hulp hieraan, ik ben blij dat hij nu werkt :d
die blauwe draad, is de nieuwe antenne voor mijn radio.
de grijze paal, is voor mijn lightningdetector.
boven bij het aam zit een stukje printplaat, met een plastic busje die de antenne op spanning houd. die zorgt er ook voor dat de antenne niet met de aarde in contact komt.
verder ontvang ik nu meerdere zenders. rond 10 uur:
radio 538 (NL) 2 tal Duitse, 2 engelse een Italiaanse, en iets wat Turks moet voorstellen.
en dat op AM :)
ik zou nog meer kunnen ontvangen, maar mijn afstem varco gaat niet verder. buiten dat draaipunt zitten nog heel wat zenders.

youtube filmpje (klik)
linksboven de spanning regulator voor de gloei
daarnaast de eind trafo, voor de koptelefoon.
daaronder (links) de uitgang
daarnaast de buis (ecc82)
linksonder de spoel
rechtsonder de Afstem varco
Daaronder links de terugkoppeling en rechts de power LED.
Omdat ik een Donker oranje led heb gebruikt, past het mooi bij het koper kleur van de printplaat.
ingang is momenteel een 18V boor machine accu, maar ben nog aan het kijken voor een trafo.
Op de onderkant zie je nog verschillende beschadigingen zitten, daar hebben dus onderdelen voor andere buizen radio's gezeten, die dus uiteindelijk niet werkten:(
Ik wil graag Ledlover en Hugo pluis (PA3CZO) bedanken voor alle hulp hieraan, ik ben blij dat hij nu werkt :d
vallen doet geen pijn, het neerkomen wel | www.electrofreakz.tk
Hier ook een eigenaar van de breadboards van Niels. Voor de schakeling van mij ledsturing uit te testen heb ik meerdere breadboards nodig en daarom heb ik een triplex plankje gezaagd waar ik 4 boards op gemonteerd heb. En 4 banaanstekkers voor de voeding.

En om het gemakkelijk te kunnen opbergen maar mee even groot gemaakt als het bakje voor de breadboard draadjes. Zodat ze netjes op elkaar passen.

Krijgt in de toekomst misschien nog een likje verf.

En om het gemakkelijk te kunnen opbergen maar mee even groot gemaakt als het bakje voor de breadboard draadjes. Zodat ze netjes op elkaar passen.

Krijgt in de toekomst misschien nog een likje verf.
Je kan ze ook kant en klaar kopen, maar onder het motto "wat je zelf doet, doe je meestal beter" (is ook niet altijd waar:p) heb ik het maar snel zelf ineen geklust. Sinds gisteren staat de schakeling voor de ledsturing er ook op. (alleen doet de 18f4550 moeilijk om te proggen)
Ik heb nog een paar losse breadboards rond slingeren, dus kan nog wel even verder.
-
L-C Meter afwijking 10% dit is nog wel aanvaardbaar voor de projecten die ik maak.
Bovenste schakelaar is aan/uit.
Middelste schakelaar keuze tussen L of C.
Drukknop onder is een reset voor te calibreren.

boven een C meting
onder een L meting

Ik moet alleen nog even een mooi frontje op maken en een plugje voor de voeding (nog nergens gevonden bij mijn internetwinkel).
Bovenste schakelaar is aan/uit.
Middelste schakelaar keuze tussen L of C.
Drukknop onder is een reset voor te calibreren.

boven een C meting
onder een L meting

Ik moet alleen nog even een mooi frontje op maken en een plugje voor de voeding (nog nergens gevonden bij mijn internetwinkel).