Luxman L510 als rookgenerator..

Is je tv of video of ander bruingoed kapot? post het hier.
Plaats reactie
Ton

Luxman L510 als rookgenerator..

Bericht door Ton »

Mijn "nieuwe" (25jr. oud maar pas gekocht) versterker heeft precies 8 uur gespeeld waarna een printbaan richtig eindtorren in rook is opgegaan. Verdampt over een lengte van 3cm! Gokje genomen en de boel eens voorzien van een dik draadje. Zoals voorzien lag daar niet het probleem en nu begon de voeding binnen 5sec. wel erg te stinken. Het is een volledig gescheiden opgebouwde versterker en het probleem zit in 1 versterker. Waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar de ruststroom niet goed ingesteld of zoiets... Blijkt lastige klus te zijn. Kortom: Op dit moment is het een wrak. Maar ik wil er geen afscheid van nemen en proberen te repareren. Wie wil dit voor mij doen of mij helpen? Iemand ervaring met versterkers?
Stynus
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Stynus »

Ik heb geen idee wat er mis kan zijn maar ik heb wel even een tip. Als je een versterker gaat testen (dus na die draad erin gesoldeerd te hebben) zet dan even een 60W lamp in serie met de 230V van het stopcontact. Zo heb je een stroombegrenzing en blaas je de eindtrappen er niet zo snel door.
Ton

Bericht door Ton »

Heeft even geduurt (Waar een paar dagen regen al niet goed voor zijn...) Maar het probleem is gevonden. Een of andere sukkel met een soldeerbout heeft gemorste stukjes tin en andere rommel door de koelpasta gemengd waardoor het mica plaatje naar verloop van tijd is doorgeslagen. Nu nog uitzoeken wat er kapot is... Heb besloten een geheel nieuwe print te maken. Redelijk simpel ding. Iemand ercaring met printen namaken van een origineel?
Plaats reactie