[EIP] RGB led sturing

Vragen over licht effecten e.d.? Vraag het hier en wie weet gaat er wel een lampje branden.
reddevil

Bericht door reddevil »

Had de datasheet van texas en daar stond alleen die 3 Volt bij, en dat is de sperspanning, dat heb je juist, over gekeken. Of de doorlaatspanning 1,2volt is staat er niet bij. Misschien staat het op een andere datasheet. Klopt, 1,2 volt tot 1,5 volt.
Veel te weinig tijd voor mijn projecten of heb ik er soms te veel?
vdbeke

Bericht door vdbeke »

Ik had ook een datasheet van TI :p, maar toch bedankt dat je het even het meld het moest zo maar eens zijn. Het was nu geen ramp geweest, led weg en een draadbrug en het is opgelost.
reddevil

Bericht door reddevil »

Ik zag die 3 volt en heb niet verder gekeken. :$
vdbeke

Bericht door vdbeke »

De achterkant is nu ook klaar.
- 6 XLR F connectors voor de verbinding met allerlei ledtoestanden
- 1 XLR M connector voor muziekingang
- 1 euroconnector M voor voeding
- 1 euroconnector F voor voeding door te lussen naar een ander apparaat

Afbeelding

De fangrill gaat heel waarschijnlijk nog vervangen worden door een stoffilter. Want de fan staat als intake en dat brengt veel stof mee en dat wil ik zoveel mogelijk vermijden.

Het volgende is de inschakelvertraging. Ik wacht nog op de 30A relais van bij Dick en dan zou de bouw daarvan kunnen beginnen. Maar dat zal nog even duren, want ik ga er nog een extraatje aan toevoegen, overbodig maar toch leuk voor de show :p.
vdbeke

Bericht door vdbeke »

Vorig weekend heb ik geprobeerd de inschakelvertraging te maken. Dit is tenslotte niet doorgegaan omdat het printontwerp te groot was. Daarom ben ik opzoek gegaan naar een andere oplossing in de trend van reddevil voorstel, gebruik een relais! De afgelopen drie dagen me hier wat mee beziggehouden, eerst schema, daarna print en daarna de print maken en inbouwen en aansluiten.

schema:

Afbeelding

Primair en secundair zijn zekeringen aangebracht voor de 300VA transformator. Een relais dat de primaire kan inschakelen/ onderbreken. En dan nog drie 8-polige connectors om de verbinding met de 6 XLR connectors te kunnen maken.

print:

Afbeelding
Afbeelding

Ingebouwd en de bekabeling "in orde" gemaakt:

Afbeelding

Aarde ontbreekt nog, moet nog eens bekijken op welke manier ik deze het beste met de behuizing kan verbinden.
Connectors op de beveiligingsprint moeten nog bijgekocht worden.
Stynus
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Stynus »

Ziet er goed uit. Voor die aarding. Ergens een gat boren. Er rond de verf wat weg schuren. Dan een boutje erdoor en vast draaien met een moer + kartelrondel. Dan op die moer een draadoogje en nog een moer erop. Eventueel weer met zo een kartel rondel.
Zatar

Bericht door Zatar »

Zou't ook niet gaan door gaatje te borden, krimpnagel erin en langs de binnenkant te solderen? Ik weet niet of het wel 'mag', maar het is misschien mooier dan een bout erdoor knallen :)
Maffer dan hier kan je ze niet vinden ... || www.zatar.be
reddevil

Bericht door reddevil »

Schroef hem mee vast met de schroeven waarmee je xlr connector mee vast staat. Dan zie je er niets van.
vdbeke

Bericht door vdbeke »

Normaal bevestig ik de aardeing aan de grondplaat dmv een afstandsbus of een bout die al gebruikt word voor de bevestiging van een print. Maar doordat de behuizing uit aan elkaar geschroefde panelen bestaat denk ik dat er geen goede aarding is met de rest van de panelen door de lak. Ik kan nu toch moeilijk aan elk paneel een aarding voorzien. Maar ik ga denk ik alleen de grondplaat voorzien van aarding.
dj jens

Bericht door dj jens »

wat dacht je van kartelringetjes tussen de bouten leggen die je platen bij elkaar houden??
www.christiaan-elektro.nl bouwt een cnc :)
Plaats reactie