In het volgende schematheek magazine wordt een complete labvoeding beschreven. (mits het af raakt tegen dan). Die labvoeding moet natuurlijk ook eerst gebouwd worden.
Vandaag heb ik de gaten in de achterplaat gemaakt en de plaat blauw gespoten.
Gisteren heb ik de hulpvoeding nog ontworpen, en vandaag heb ik die gebouwd.
Deze hulp voeding levert 2*12V voor de opamps en 1*5V (gescheiden wikkeling) voor de display print.
Na lange tijd nog maar eens verder gegaan met dit project.
Deze keer een nieuwe versie van het display gemaakt.
Het moet nog wel getest (en geprogrammeerd) worden maar hier zijn alvast wat previews:
Meet + aanstuur print
De display print:
Ziet er gaaf uit Stynus.
Jammer dat ik nog steeds blijf hangen bij dat stom ding van mij dat niet wilt.
Maar goed hopelijk krijg ik morgen de chips binnen en kan ik kijken of inderdaad die ene defect was, anders roep ik weer om hulp:$
Maar dit zit er gewoon weer eens perfect uit, ook het idee met ide flat kabel te werken.
Vandaag de print gemonteerd:
Op de achtergrond zie je een preview van de print die de spannings en de stroomregeling doet. Maar daar zit nog een fout in die ik nog moet zoeken. Daarom zijn de draden ook nog niet netjes gebundeld.
Ven bij de oudijzerboer. De vader van vdbeke had daar een keer koelblokken zien liggen dus zijn we gaan kijken. Lagen buiten heel veel koelblokken ook een paar van die kastjes bij. Stom dat ik er maar 1 heb meegenomen.
Ik denk dat conrad ze ook heeft.
Vorig jaar was er bij de concullega's een actie voor labvoeding printen, hierbij heb ik 2 printen gekocht. Toen ik op zoek was naar een behuizing kwam ik dit project weer tegen en besloot de behuizing daarvoor te gebruiken.
Een totaal overzicht van alles in het kastje:
Na enkele test bleek de koelblok al snel te warm te worden. Om dit op te lossen heb ik een ventilator op de koelplaat toegevoegd.
Het afgewerkte resultaat:
Meer info: [url]https://www.elektronicastynus.be/2017/07/28/labvoeding-0-30v-0-6a-update/[/url]