Ik zat al een tijdje te denken om een minivoeding te maken, een kleine maar volwaardige labvoeding. Dus waar de spanning in te stellen is vanaf 0V en een regelbare stroombegrenzing. Spanning en stroom zullen afgelezen kunnen worden op een LCD.
Ik ga gebruik maken van het vereenvoudigd schema van de labvoeding van Elektuur van december 1982:

(met dank aan Turbokeu)
Ik heb het schema opgedeeld in twee delen, een voor de voeding en een voor het regelgedeelte.
Schema voeding:

Print voeding:

Schema regelgedeelte:

Behuizing is van een afgedankte dataswitch, deze heb ik volledig gedemonteerd. Vandaag heb ik de achterkant opgebouwd, eerst een nieuw plaatje (RVS) op maat gemaakt om de achterkant te verstevigen en daarna vastgemaakt en alle benodigde gaten gemaakt om alles te monteren.
Before:

After:

Heel de achterkant zal nog bedekt worden met een soort van witte folie om de nu nog zichtbare gaten te bedekken. Op het koelblok zal nog een 50mm fan gemonteerd worden, alleen moet ik nog wachten op de bouten (40mm M3).
De indeling:
De transformator die gebruikt zal worden:

Alleen de 16V wikkeling zal gebruikt worden aangezien deze een voldoende grote stroom kan leveren. Hoeveel is nog niet bekend. De 18V wikkeling zal in de toekomst waarschijnlijk ook gebruikt worden voor het voeden van de pic voor het uitlezen van spanning en stroom.
In de behuizing geplaatst:

Links zullen 3 printen opeengestapeld worden om de ruimte optimaal te benutten.
Vandaag heb ik een van de drie printen ge?tst en geboord, morgen nog de verdere afwerking van de print en daarna solderen. Dus waarschijnlijk morgen een update.
commentaar is altijd welkom, ik en anderen kunnen er van leren ;)
Tot de volgende