minivoeding
Na een paar dagen solderen, inbouwen ed. is ie dan toch "af". Spanning is regelbaar tussen de 0 en 21V en een maximum stroom van 2.5A. Er was wel een probleem bij het regelen van de spanning, de potentiometer van de spanningsregeling was te hoog gekozen dus heb ik voor de grof regeling 5K en voor de fijnregeling 100 ohm gebruikt, hiermee kan ik de spanning netjes regelen.
een paar foto's:

De utp kabel voor de potentiometers te verbinden met de regelprint ga ik nog vervangen door een soepele kabel, aangezien utp allesbehalve geschikt (breekt).
Het puntje dat Cowbeast aanhaalde was nader gezien toch niet zo een slecht idee, het zou het solderen vergemakkelen. Bij het uiteindelijke printontwerp ga ik proberen om de pads van de weerstanden groter te maken en de print iets aanpassen zodat deze beter past.
Hij is nog wel niet volledig af, maar op aandringen van een admin heb ik de voorlopige resultaten gepost:p
wat moet er nog gebeuren:
- aansluitbussen en schakelaar moet nog ingebouwd worden.
- lcd voor spannings en stroom weergave.
- ?C voor de spanning en stroom te weergeven en om de fan voor actieve koeling te regelen (naarmate er meer vermogen verstookt moet worden moet de fan harder draaien).
- front en achterkant moet nog verfraaid worden.
Naarmate er vorderingen zijn zal ik deze posten in dit topic.
Ahja voor ik het vergeet mijn minivoeding levert net iets meer dan 40W/dm?.
21V * 2.5A / 1.3dm? = 40.38W/dm?
Aan iedereen nog een prettige jaarwisseling toegewenst.
een paar foto's:

De utp kabel voor de potentiometers te verbinden met de regelprint ga ik nog vervangen door een soepele kabel, aangezien utp allesbehalve geschikt (breekt).
Het puntje dat Cowbeast aanhaalde was nader gezien toch niet zo een slecht idee, het zou het solderen vergemakkelen. Bij het uiteindelijke printontwerp ga ik proberen om de pads van de weerstanden groter te maken en de print iets aanpassen zodat deze beter past.
Hij is nog wel niet volledig af, maar op aandringen van een admin heb ik de voorlopige resultaten gepost:p
wat moet er nog gebeuren:
- aansluitbussen en schakelaar moet nog ingebouwd worden.
- lcd voor spannings en stroom weergave.
- ?C voor de spanning en stroom te weergeven en om de fan voor actieve koeling te regelen (naarmate er meer vermogen verstookt moet worden moet de fan harder draaien).
- front en achterkant moet nog verfraaid worden.
Naarmate er vorderingen zijn zal ik deze posten in dit topic.
Ahja voor ik het vergeet mijn minivoeding levert net iets meer dan 40W/dm?.
21V * 2.5A / 1.3dm? = 40.38W/dm?
Aan iedereen nog een prettige jaarwisseling toegewenst.
[quote=CowBeast]Ziet er mooi uit! Misschien moet je het ook posten bij schema's en een woordje uitleg bij geven. Er zijn ongetwijfeld mensen die interesse hebben in zo'n voeding.[/quote]
Vandaag had ik even tijd om nog eens aan mijn minivoeding te werken, wel niet aan de praktische kant, maar ik heb zoals al eerder gevraagd werd door Cowbeast de minivoeding bij de schema's gezet.
Op het schriftelijke gedeelte ben ik niet echt een held zoals je wel zal merken, maar ik denk dat de voornaamste dingen er wel in staan.
De soldeerpads zijn vergroot om het makkelijker te kunnen solderen. Bedankt voor de tip Cowbeast, was naderhand gezien beter geweest.
Ik ben op het moment aan het wachten op ??n onderdeel (vandal switch) zodat ik de voeding stilletjes kan gaan afronden. Het gedeelte voor de uitlezing van de spanning en stroom zal later nog komen.