stroomrolleke

Elk project heeft wel een voeding nodig. Hier kan je al je vragen kwijt omtrent voedingen.
Plaats reactie
vdbeke

stroomrolleke

Bericht door vdbeke »

Hey

Opt werk een afgedankt stroomrolleke uit de kliko gevist. Een draadstang en een rondel erdoor en het is terug gemaakt. Alles netjes afgewassen en terug gemonteerd. En het afgebroken handvat vervangen door een bout om het terug te kunnen oprollen.

AfbeeldingAfbeelding.
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Nog niet echt een idee wat ik ermee ga doen, altijd al een zwaarder rolleke willen hebben. Rubbere 5G2.5 oprollen en elke stopcontact op ??n fase monteren en de neuter doorlussen. Alleen het jammere is dat 16A CEE niet zo heel gebruikelijk is. Dan kan ik nog een verloop maken van een gewone pries naar ne 16A CEE en alle fases doorlussen. Maarja dan heb je weer een gewoon stroomrolleke en is het zonde van de (duurdere) 5G2.5 en de kortere lengte die je kan oprollen. dilemma!
reddevil

Bericht door reddevil »

Ik heb voor mij ook zo een verloopke gemaakt 230V -> 380V voor mijn 380V verdeelblok. [url]http://www.schematheek.net/index.php?p=forum/topic&t=94&n=9#7568[/url]. Altijd handig. Maar ik denk dat de kabelrol net te klein is voor je 5G2.5 kabel op te rollen. Er gaat niet veel op en door de kleine rol gaat je kabel twisten in zijn eigen behuizing.
Veel te weinig tijd voor mijn projecten of heb ik er soms te veel?
Flupke

Bericht door Flupke »

3x1,5mm? oprollen. Voor de meeste toepassingen meer als voldoende. Meeste huizen hebben geen sterkstroom, dan moet je al dieselgroep huren/kopen
vdbeke

Bericht door vdbeke »

[quote=reddevil]... Er gaat niet veel op en door de kleine rol gaat je kabel twisten in zijn eigen behuizing. [/quote] Hoe bedoel je dit juist? Dat de kabel in zijn rubbere mantel gaat twisten of hoe moet ik dit zien? Maar 5G2.5/ 1.5 gaat wat zot zijn zoals ik zelf al zei. Ik heb nog wat andere ideetjes, dus ik zie het wel wat ik er nu juist mee ga doen.
reddevil

Bericht door reddevil »

[quote=vdbeke] Hoe bedoel je dit juist? Dat de kabel in zijn rubbere mantel gaat twisten of hoe moet ik dit zien? [/quote] Dat de kabel in zijn rubbere mantel gaat twisten.
Veel te weinig tijd voor mijn projecten of heb ik er soms te veel?
Plaats reactie