Show je mini projecten
- Stynus
- Site Admin
- Contacteer:
Show je mini projecten
In dit topic kan je met je mini projecten die je geen eigen topic waard vind showen.
Ik zal meteen de aftrap geven met een paar mini projecten:
-----------------------------------------------------------------------------
Een kabelrekje:
(Idee komt van technojunk)
Mijn lijmpistool lekt lijm als het in het stopcontact steekt. Omdat mijn stekkers achter mijn soldeerbout zitten kan ik die dan moeilijk uittrekken. Daarom heb ik een stopcontact en een schakelaar in een aftakdoos ingebouwd. Nu kan ik het lijmpistool dus uitschakelen
Boven mijn bankschroef hing een halogeenlamp die nogal veel plaats in nam (was een omgebouwde 6V schijnwerper). Daarom heb ik een led lamp gemaakt.
Schema:
Fotos:
Ik zal meteen de aftrap geven met een paar mini projecten:
Een kabelrekje:
(Idee komt van technojunk)
Mijn lijmpistool lekt lijm als het in het stopcontact steekt. Omdat mijn stekkers achter mijn soldeerbout zitten kan ik die dan moeilijk uittrekken. Daarom heb ik een stopcontact en een schakelaar in een aftakdoos ingebouwd. Nu kan ik het lijmpistool dus uitschakelen
Boven mijn bankschroef hing een halogeenlamp die nogal veel plaats in nam (was een omgebouwde 6V schijnwerper). Daarom heb ik een led lamp gemaakt.
Schema:
Fotos:
schakel kast voor mijn machines. incl noodstop en lampen die reageren op wat er gebeurt. (aan = aan uit = uit knipperen = noodstop actief.
gister extra groep naar mijn kamer toe getrokken. misschien kan ik er nog 1 bij leggen. even kijken of dat wil passen :P
usb schakelaar:
voor een camera aan te computer te laten hangen en toch fotos te kunnen maken. ? oriefotografie.nl
gister extra groep naar mijn kamer toe getrokken. misschien kan ik er nog 1 bij leggen. even kijken of dat wil passen :P
usb schakelaar:
voor een camera aan te computer te laten hangen en toch fotos te kunnen maken. ? oriefotografie.nl
www.christiaan-elektro.nl bouwt een cnc :)
- Stynus
- Site Admin
- Contacteer:
Dat ziet er beter uit dan de mijne :p.
Mijn adapter van men usb hub was kapot. Dus even wat gemaakt dat die op de 12V voeding kan die toch altijd aanstaat.
Schema staat hier: http://www.schematheek.net/index.php?p=schema&c=5&id=33
Voor de vermogentransistor heb ik een lichtere genomen (bd242).
Foto's:
Binnenkant:
Koelblok aan de buitenkant:
Mijn adapter van men usb hub was kapot. Dus even wat gemaakt dat die op de 12V voeding kan die toch altijd aanstaat.
Schema staat hier: http://www.schematheek.net/index.php?p=schema&c=5&id=33
Voor de vermogentransistor heb ik een lichtere genomen (bd242).
Foto's:
Binnenkant:
Koelblok aan de buitenkant:
-