Show je mini projecten
Nog maar eens een project tussendoor. Aanpassing van mijn werfradio. Heb hem uitgebreid met een temperatuur, spanning en stroommeting.
Schema komt van de dummy load, die ik van Stynus had aangepast en deze nog eens aangepast voor grotere stromen. Zoveel meetweerstanden is niet ideaal (veel warmte), maar het werkt toch goed. Kan tot 30A meten zonder dat het heel heet wordt.
Links voeding, boven meetprint, rechts de print voor het weer te geven. Onder de 7 segmentsprint zit ook de print met de pic.
onderkant meetprint
Ingebouwd,onder de voeding zit de meetprint
Temperatuur met een dallas 18b20, als de temperatuur negatief is komt er boven een - te staan.
De radio iets harder en je ziet direct het verbruik, dus ook nog heel gevoelig.
Iets grotere verbruiker
Kan ik op het werk de spanning een continu controleren en ook het verbruik zodat we de verlengkabels niet overbelasten en de toestellen ook genoeg spanning krijgen en niet verbranden
Schema komt van de dummy load, die ik van Stynus had aangepast en deze nog eens aangepast voor grotere stromen. Zoveel meetweerstanden is niet ideaal (veel warmte), maar het werkt toch goed. Kan tot 30A meten zonder dat het heel heet wordt.
Links voeding, boven meetprint, rechts de print voor het weer te geven. Onder de 7 segmentsprint zit ook de print met de pic.
onderkant meetprint
Ingebouwd,onder de voeding zit de meetprint
Temperatuur met een dallas 18b20, als de temperatuur negatief is komt er boven een - te staan.
De radio iets harder en je ziet direct het verbruik, dus ook nog heel gevoelig.
Iets grotere verbruiker
Kan ik op het werk de spanning een continu controleren en ook het verbruik zodat we de verlengkabels niet overbelasten en de toestellen ook genoeg spanning krijgen en niet verbranden
Veel te weinig tijd voor mijn projecten of heb ik er soms te veel?
Na een tijdje heb je al zoveel basis schakelingen zodat een ontwerp heel snel kan gaan door hier en daar iets aan te passen. Die 7 segments aansturing had ik hier ook al gebruikt:[url]http://www.schematheek.net/index.php?p=forum/topic&t=503#6196[/url]
En je kan dus een dummy load maken om transformatoren te testen. Deze staat ook nog op mijn planning.
-
Nadat ik altijd al een keypad wou hebben om een code slot te maken en ik een arduino heb besteld heb ik toch maar een Keypad gemaakt.
Hier enkele foto's
Hieronder zie je de connector. Het is een pin header waarvan ik de pinnen helemaal naar boven heb gedrukt zodat de pinnen lang genoeg zijn na het solderen.
Hier enkele foto's
Hieronder zie je de connector. Het is een pin header waarvan ik de pinnen helemaal naar boven heb gedrukt zodat de pinnen lang genoeg zijn na het solderen.
Voor op het werk een aangepaste werkkoffer gemaakt. Het gereedschap heeft nu zijn eigen plaatsje, veel gemakkelijker zo. Het geheel past in een koffer van dewalt zodat het ook in de camionet veilig opgeborgen is. Hier en daar zullen nog wel aanpassingen gebeuren.
Nieuwe werktafel waar ik ook makkelijk hout kan op zagen zonder het werkblad te beschadigen. De inzet latjes zijn eenvoudig in en uit het blad te halen. Ze zijn ook makkelijk te vervangen als ze versleten zijn Is uit 2 delen gemaakt zodat hij ook ergens anders kan opgesteld worden. Afmetingen 122 x 244 cm.