Show je mini projecten

In dit subforum kan je al je elektronica gerelateerde projecten showen.
reddevil

Bericht door reddevil »

Nog maar eens een project tussendoor. Aanpassing van mijn werfradio. Heb hem uitgebreid met een temperatuur, spanning en stroommeting.
Schema komt van de dummy load, die ik van Stynus had aangepast en deze nog eens aangepast voor grotere stromen. Zoveel meetweerstanden is niet ideaal (veel warmte), maar het werkt toch goed. Kan tot 30A meten zonder dat het heel heet wordt.
Links voeding, boven meetprint, rechts de print voor het weer te geven. Onder de 7 segmentsprint zit ook de print met de pic.

Afbeelding

onderkant meetprint

Afbeelding

Ingebouwd,onder de voeding zit de meetprint

Afbeelding

Temperatuur met een dallas 18b20, als de temperatuur negatief is komt er boven een - te staan.

Afbeelding

Afbeelding

De radio iets harder en je ziet direct het verbruik, dus ook nog heel gevoelig.

Afbeelding

Iets grotere verbruiker

Afbeelding

Kan ik op het werk de spanning een continu controleren en ook het verbruik zodat we de verlengkabels niet overbelasten en de toestellen ook genoeg spanning krijgen en niet verbranden
Veel te weinig tijd voor mijn projecten of heb ik er soms te veel?
calichio

Bericht door calichio »

Mooi gemaakt, ik begrijp alleen niet hoe vlug dit alles gaat. Een dummy load....is dat ook te gebruiken (of te maken) om bv. een transformator te testen om te kijken wanneer de spanning in zakt bij een bepaalde belasting?
reddevil

Bericht door reddevil »

Na een tijdje heb je al zoveel basis schakelingen zodat een ontwerp heel snel kan gaan door hier en daar iets aan te passen. Die 7 segments aansturing had ik hier ook al gebruikt:[url]http://www.schematheek.net/index.php?p=forum/topic&t=503#6196[/url] En je kan dus een dummy load maken om transformatoren te testen. Deze staat ook nog op mijn planning.
reddevil

Bericht door reddevil »

Nu nog niet echt elektronica maar het is de bedoeling dat het in de toekomst automatisch gaat worden.
Nu dus nog een manuele lengte aanslag voor de verstekzaag. Het witte trespa plaatje kan ik vervangen als het versleten is.

Afbeelding

Afbeelding
jeffrey_om

Bericht door jeffrey_om »

Nadat ik altijd al een keypad wou hebben om een code slot te maken en ik een arduino heb besteld heb ik toch maar een Keypad gemaakt.

Hier enkele foto's
Afbeelding

Afbeelding

Hieronder zie je de connector. Het is een pin header waarvan ik de pinnen helemaal naar boven heb gedrukt zodat de pinnen lang genoeg zijn na het solderen.

Afbeelding
reddevil

Bericht door reddevil »

Voor op het werk een aangepaste werkkoffer gemaakt. Het gereedschap heeft nu zijn eigen plaatsje, veel gemakkelijker zo. Het geheel past in een koffer van dewalt zodat het ook in de camionet veilig opgeborgen is. Hier en daar zullen nog wel aanpassingen gebeuren.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Stynus
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Stynus »

Ziet er goed en handig uit!
Stynus
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Stynus »

Soms heb je voor een serie printen te testen alleen een amp?re meter in serie met de voeding nodig, maar dat vond ik nogal onhandig dat die dan altijd omviel op men bureau. Daarom dit kastje gemaakt met 2 amp?re meters in:
Afbeelding
Henk (NL)

Bericht door Henk (NL) »

Pure nostalgie. Doet me denken aan de 'kromme wijzers' die bij extreme uitslag optraden hier :|
reddevil

Bericht door reddevil »

Nieuwe werktafel waar ik ook makkelijk hout kan op zagen zonder het werkblad te beschadigen. De inzet latjes zijn eenvoudig in en uit het blad te halen. Ze zijn ook makkelijk te vervangen als ze versleten zijn Is uit 2 delen gemaakt zodat hij ook ergens anders kan opgesteld worden. Afmetingen 122 x 244 cm.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie