Omdat ik voor mijn galva wisp iets gemaakt had om 2 verschillende pic's aan te sluiten en dannymyron dit handig vond, deze splitter gemaakt voor een gewone wisp (kan ook met een andere programmeur). De relais zijn vervangen door ic en men kan er 6 pic's op aansluiten. Hier de voorlopige foto's:
Veel te weinig tijd voor mijn projecten of heb ik er soms te veel?
Je kan maar 1 pic tegelijk programmeren. Je kan er wel 6 aansluiten zodat je niet telkens de kabels moet veranderen. De splitter kan ook voeding geven aan de schakeling. Is in te stellen met de schakelaars.
Schema volgt als alles af is en er geen fouten meer inzitten.
Daar ga ik niet mee beginnen, daar is hij niet voor ontworpen. Zie net dat ik een grote fout gemaakt heb. Verkeerd pin nummering voor de rj45 connectors. Is dus print opnieuw maken.:$ Heb 2 verschillende soorten en haal ze nogal dikwijls door elkaar.
ik snap dat hij daar niet voor ontworpen is maar het is altijd een mogelijkheid. scheelt misschien ook weer. want dan kan je ze nog makkelijker progameren en met elkaar laten communiceren. want weet niet of het goed is wat ik nu zeg.
maar is het zo dat elke schakelaar eigenlijk het ic schakelt voor elke uitgang?
zou het dan ook niet mogelijk zijn om met 1 schakelaar alle ic's tegelijk aan te zetten of is dit niet mogelijk?
timo
p.s.
misschien is het al geweest maar hoe maak je die behuizing zo netjes ziet er zeer strak uit
De schakelaar schakelt de voeding. Voor de communicatie werk ik met RS 485 en die zijn al met mekaar verbonden.
Voor de behuizingen is mijn voorbeeld hier te vinden http://prosje.be/Projects/PulsTeller.html onder behuizingen