stappenmotors
stappenmotors
Een vraagje aan jullie ik heb intussen mijn pcb voor 3 stappenmotoren te sturen tot +- 2 amp
dit dus met een 298 en een 297 dat werkt mooi maar mijn stappenmotoren zijn allemaal +- 1.8 graden +- 4.7 volt en 0.50 amp dus zo te zien veel te weining voor een klein freesbakje te gaan maken
voor normaal gebruik in koper alu enz zou ik dus 3 motoren nodig hebben kunnen jullie zeggen, wat het beste is en mischien hebben jullie er nog wel liggen
door die kleine stroom heb ik weinig torc en kijk ik uit voor nieuwe grtzzz Alain:d
ik heb de 3d steppenmotor card gekocht stynus met de bekende l297 en l298 erin ik moet zeggen dat werkt mooi nu als ik zwaardere stepppers zou willen aansluiten kan ik op de uitgangen ook het vermogen naar boven trekken?? b.v na de drive een versterking met fets plaatsen..???? b.v tot 10 amp(ik zeg zo maar wat)
en hoever sta jij met je bouw van de cnc is die nu werkende??? zijnhet gewonen draadstangen of echt geslepen hier vind je ze zo niet en ze zijn nogal prijzig he
groetjes Alain:d
- Stynus
- Site Admin
- Contacteer:
Zwaarder kan als je de L298 vervangt door 2 andere ic's (type nummer weet ik zo niet vanbuiten, maar zijn ic's van 15-30? per stuk 8| )
Je zou die eventueel ook met fets kunnen namaken als je het interne schema goed bekijkt.
Ik ben voorlopig met mijn cnc gestopt, ik heb een gewone freesmachine besteld (krijg ik normaal over een 2 tal weken binnen). Dan ga ik of die cnc maken of wachten tot ik weer budget heb en alu profielen kopen en een goeie maken.
Ik gebruikte gewone draadstangen maar die voldoen niet echt.
Trapeziumstangen kan je krijgen bij mafaha.nl en kogelomloop op ebay.
Als't voor een freesbank is, zoek dan meteen eens naar picstep. Dat is een microstep driver. Blijft er meer power over in de "hoge" toerentallen :).
Die driver IC's zijn wel rete duur... als je ze niet sampled ;).
Blijkbaar doen ze dat wel niet meer :( Ik had er zelf nog 1e nodig!
Maffer dan hier kan je ze niet vinden ... || www.zatar.be