LED verlichting

Vragen over licht effecten e.d.? Vraag het hier en wie weet gaat er wel een lampje branden.
Pyro-Brad
Berichten: 251
Lid geworden op: 06 oktober 2008, 00:00

Bericht door Pyro-Brad »

Dat is ook hartstikke mooi :) nu ben ik aan de beurt :P Hartstikke bedankt Stynus !!!! :d MVG Pyro-Brad
nu nog het nubke van schematheek :p
dj jens
Berichten: 229
Lid geworden op: 12 september 2008, 00:00

Bericht door dj jens »

we willen natuurlijk wel fotos hebben he als het af is :P
www.christiaan-elektro.nl bouwt een cnc :)
Pyro-Brad
Berichten: 251
Lid geworden op: 06 oktober 2008, 00:00

Bericht door Pyro-Brad »

Komt goed ;)
nu nog het nubke van schematheek :p
brambo47
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 november 2008, 00:00

Bericht door brambo47 »

Ik denk dat je het beste drie timers LM555 kan nemen. Daar maak je drie pulsbteedte regelingen van met regelbare frequentie en regelbare pulsbreedte. Leuk heb je 6 potmeters waar hij naar hartelust aan kan draaien, en zo met kleurtjes kan spelen. Ik heb toevalleg geen schema bijdehand, maar er zijn genoeg schematjes in omloop en er zijn zelfs simpele ontwerp programatjes gratis te downloaden speciaal voor de LM/NE555. Vergeet vooral de serie weerstand in de led`s niet. Secces, Bram
Pyro-Brad
Berichten: 251
Lid geworden op: 06 oktober 2008, 00:00

Bericht door Pyro-Brad »

Dag mensen, Het projest heeft wat vetraging gekregen. Er zijn wat dingen tussen gekomen. Maar er moet nog een laatste aanpassing wat moet gebeuren aan het schema denk ik :P De LED's moeten vervangen worden door spider led's. waarschijnlijk. :P De spiders led's zijn ook te dimmen h? ? Als dat deze week nog kan gebeuren, dan kan ik deze week alles spullen bestellen :d en kan ik volgende week eindelijk eens beginnen (h) :d mvg Pyro-Brad
nu nog het nubke van schematheek :p
Gebruikersavatar
Stynus
Site Admin
Berichten: 2880
Lid geworden op: 12 september 2008, 13:54
Locatie: Overpelt (België)
Contacteer:

Bericht door Stynus »

Ok, Ik zal van avond het schema aanpassen met een vermogen trap erbij. [quote]De spiders led's zijn ook te dimmen h? ?[/quote] Echt dimmen doe ik hier niet. De leds worden heel snel uit en ingeschakeld. Door nu de uit tijd langer te maken dan de aan tijd lijkt het of de leds zwakker branden. Zo kan je elke led dimmen.
Pyro-Brad
Berichten: 251
Lid geworden op: 06 oktober 2008, 00:00

Bericht door Pyro-Brad »

Ja oke mooi :) Ik had die site gemaild en die zeiden dat ik het beste spider leds kon nemen. maarkt niet weel uit hoe het loopt als het maar niet: pling meteen aan is. pling meteen uit. Dat is dus foute boel. Want daar word die niet rustig van. mvg Pyro-Brad
nu nog het nubke van schematheek :p
Gebruikersavatar
Stynus
Site Admin
Berichten: 2880
Lid geworden op: 12 september 2008, 13:54
Locatie: Overpelt (België)
Contacteer:

Bericht door Stynus »

Ik heb nu al wat tijd gevonden.
Afbeelding

EDIT: Ik bedenk me net dat je dat kristal en die 2 27pF condensatoren mag weglaten aangezien je hier geen data moet versturen.
Ik zal de code ook even aanpassen naar zonder kristal.

EDIT2: Ik zie dat ik het programma zelfs geschreven had voor zonder kristal. Hierbij een schema zonder kristal en met 100nF Condensator die ik nog vergeten was.
Afbeelding
Pyro-Brad
Berichten: 251
Lid geworden op: 06 oktober 2008, 00:00

Bericht door Pyro-Brad »

Mooi werk Stynus :d (h) Dan kan ik vandaag of morgen de componenten bestellen :d Ik heb alleen een vraag. Ik vraag me af wat die condensator daar doet C1 ? MVG Pyro-Brad
nu nog het nubke van schematheek :p
vdbeke
Berichten: 943
Lid geworden op: 09 november 2008, 00:00

Bericht door vdbeke »

Dit is voor eventuele storing op de 5V weg te "filteren". Als er een wisselspanningscomponent op de gelijkspanning zit dan zal deze worden kortgesloten door de condensator. Een condensator houd gelijkspanning tegen en laat wisselspanning door.
Plaats reactie