LED verlichting

Vragen over licht effecten e.d.? Vraag het hier en wie weet gaat er wel een lampje branden.
Pyro-Brad
Berichten: 251
Lid geworden op: 06 oktober 2008, 00:00

Bericht door Pyro-Brad »

Ik heb eindelijk alles binnen :d - Nu heb ik de PIC programmar gemaakt. - Software ge?nstalleerd. - PIC in IC houder gedaan. - Software opgestart ging ik opstrarten. - Dubbel klik op icoont knal deze error 'Privileged instruction'. - Ok geklikt. - Programma starte verder op het zag er allemaal goed uit. - Printplaatje aangesloten op de pc. - Geklikt op 'settings'dan 'hardware check' - Toen kwam alweer die error 'Privileged instruction' maar niet gewoon 1 keer maar de heletijd achter elkaar. - Ik heb het heleproces stop moeten zetten met 'Windows taakbeheer'. En ik weet niet wat het probleem is :.( misschien weet iemand van jullie het ? mvg Pyro-Brad
nu nog het nubke van schematheek :p
vdbeke
Berichten: 943
Lid geworden op: 09 november 2008, 00:00

Bericht door vdbeke »

Welke programmar heb je gebouwd? Met welke programma's heb je de hex file geprogrammeerd? ALs we dit weten kunnen we je al beter helpen.
Pyro-Brad
Berichten: 251
Lid geworden op: 06 oktober 2008, 00:00

Bericht door Pyro-Brad »

het programma dat ik gebruik iis dit: http://www.schematheek.net/index.php?p=download/download&id=6 En het programma waarmee de hex file is gemaakt weet ik niet :( want dat heeft Stynus voor mij gedaan :) Want zo goed ben ik helaas nog niet. Hopelijk dat je hier al iets mee kan ? mvg Pyro-Brad
nu nog het nubke van schematheek :p
vdbeke
Berichten: 943
Lid geworden op: 09 november 2008, 00:00

Bericht door vdbeke »

En met welke programmar programmeer je de ?C? Heb je een eventuele duidelijke foto van de programmar? Foto's kan je hier op het forum uploaden.
Pyro-Brad
Berichten: 251
Lid geworden op: 06 oktober 2008, 00:00

Bericht door Pyro-Brad »

Als je het printplaatje bedoelt dan is dat deze: http://www.circuitsonline.net/circuits/view/91 Deze doet het nog gewoon zij Stynus als je het maar gewoon op de pc aan sluit en niet op de laptop.
nu nog het nubke van schematheek :p
vdbeke
Berichten: 943
Lid geworden op: 09 november 2008, 00:00

Bericht door vdbeke »

Hij werkt niet bij iedereen, ik heb hem indertijd ook gebouwd voor de ?C in mijn galvawisp (programmar) te programmeren maar deze werkte spijtig genoeg niet. Het zou kunnen dat je ook pech hebt. Kan je eens een foto uploaden van de print die je gemaakt hebt, zo kunnen we kijken als er iets verkeerd aangesloten is. Zeker dat alle waardes goed zijn en dat de transistor nog goed is?
Pyro-Brad
Berichten: 251
Lid geworden op: 06 oktober 2008, 00:00

Bericht door Pyro-Brad »

Ik heb het allemaal net van Conrad gekregen dus ik ga er vanuit dat alle componenten het doen. Mijn print ziet er niet mooi uit. Ik heb het namelijk op een experimenteer plaatje gemaakt. Ik kan er wel foto's van maken maar ik weet niet of het te over zien is. Ik vermoet 'hoop' dat het een software fout is want op mijn print kan ik tot nu toe niks fouts ontdekken. Als die het bij mij op de comp niet zal doen kan ik het dan niet gewoon op een andere computer proberen ?
nu nog het nubke van schematheek :p
Pyro-Brad
Berichten: 251
Lid geworden op: 06 oktober 2008, 00:00

Bericht door Pyro-Brad »

Nog een ding als ik op dat stekkertje klik dan kom ik in de 'hardware settings'. klik ik erna weer op 'cancel' dan krijg ik alweer die error.
nu nog het nubke van schematheek :p
vdbeke
Berichten: 943
Lid geworden op: 09 november 2008, 00:00

Bericht door vdbeke »

Zelf heb ik geen ervaring met dat programma, dus daar zal ik je niet bij kunnen helpen. Ken je niemand in de buurt die je kan helpen met het programmeren van de ?C?
Pyro-Brad
Berichten: 251
Lid geworden op: 06 oktober 2008, 00:00

Bericht door Pyro-Brad »

nee alleen Stynus maar dat is niet bij mij in de buurt ja misschien op school
nu nog het nubke van schematheek :p
Plaats reactie