LED verlichting
Ik denk dat je het beste drie timers LM555 kan nemen. Daar maak je drie pulsbteedte regelingen van met regelbare frequentie en regelbare pulsbreedte. Leuk heb je 6 potmeters waar hij naar hartelust aan kan draaien, en zo met kleurtjes kan spelen. Ik heb toevalleg geen schema bijdehand, maar er zijn genoeg schematjes in omloop en er zijn zelfs simpele ontwerp programatjes gratis te downloaden speciaal voor de LM/NE555. Vergeet vooral de serie weerstand in de led`s niet.
Secces, Bram
Dag mensen,
Het projest heeft wat vetraging gekregen.
Er zijn wat dingen tussen gekomen.
Maar er moet nog een laatste aanpassing wat moet gebeuren aan het schema denk ik :P
De LED's moeten vervangen worden door spider led's.
waarschijnlijk. :P
De spiders led's zijn ook te dimmen h? ?
Als dat deze week nog kan gebeuren, dan kan ik deze week alles spullen bestellen :d en kan ik volgende week eindelijk eens beginnen (h) :d
mvg
Pyro-Brad
nu nog het nubke van schematheek :p
- Stynus
- Site Admin
- Contacteer:
Ok, Ik zal van avond het schema aanpassen met een vermogen trap erbij.
[quote]De spiders led's zijn ook te dimmen h? ?[/quote]
Echt dimmen doe ik hier niet. De leds worden heel snel uit en ingeschakeld. Door nu de uit tijd langer te maken dan de aan tijd lijkt het of de leds zwakker branden. Zo kan je elke led dimmen.
- Stynus
- Site Admin
- Contacteer:
Ik heb nu al wat tijd gevonden.

EDIT: Ik bedenk me net dat je dat kristal en die 2 27pF condensatoren mag weglaten aangezien je hier geen data moet versturen.
Ik zal de code ook even aanpassen naar zonder kristal.
EDIT2: Ik zie dat ik het programma zelfs geschreven had voor zonder kristal. Hierbij een schema zonder kristal en met 100nF Condensator die ik nog vergeten was.

EDIT: Ik bedenk me net dat je dat kristal en die 2 27pF condensatoren mag weglaten aangezien je hier geen data moet versturen.
Ik zal de code ook even aanpassen naar zonder kristal.
EDIT2: Ik zie dat ik het programma zelfs geschreven had voor zonder kristal. Hierbij een schema zonder kristal en met 100nF Condensator die ik nog vergeten was.