Hallo wil iemand mijn schema bekijken, want het is voor een robot met rupsbanden.IK wil weten of dit zo goed is getekend.
Hoe denken Julie hier over. Alvast bedankt voor de reacties.
Als je relais tegelijk aantrekken heb je kortsluiting. Je kan beter 2 relais met wisselcontacten nemen.
Hierin staat een schema hoe je het dan kan aansluiten: http://www.elektronicastynus.be/Projecten/spu/SC_RT_SPU.pdf
Praktisch vraagje: Ga je de drukknoppen ingedrukt houden terwijl de robot rijdt?
Kan je anders niet beter beginnen met iets als: Aanzetten -> drukknop duwen = robot motoren draaien continu rechts (beetje digitale logica gebruiken AND, flipflop etc) -> botsen tegen muur of via IR sensor = draairichting omkeren.
Het lijkt me gewoon niet praktisch de hele tijd een knop in te drukken om hem te laten rijden.
Maffer dan hier kan je ze niet vinden ... || www.zatar.be
Ik wil eerst dit voor elkaar hebben en dan kan ik nog verder uitbreiden. Dat wordt dan mijn eerste robot dus eerst heel makkelijk en dan steeds meer andere dingen.Ik heb ook het schema gewijzigd en nu moet hij goed zijn.
Dit schema is voor 1 motor.
K1 aangetrokken = voorwaarts
K2 aangetrokken = achterwaarts
Allebei of geen aangetrokken = stil staan.
(De richting kan ook omgekeerd zijn afhankelijk van hoe je motor aangesloten is :p)