led vu meter met pic

Vragen over licht effecten e.d.? Vraag het hier en wie weet gaat er wel een lampje branden.
fonsken

led vu meter met pic

Bericht door fonsken »

hallo, een gewone led vu meter maken is geen probleem, maar mijn vraag is of dat ook kan met een pic? graag had ik dan de mogelijkheid om het vu meter effect te kunnen veranderen. voorbeeld: normaal van beneden naar boven maar kan het ook van boven naar beneden of van in het midden naar boven en beneden? wat zijn de mogelijkheden? Alvast bedankt fonsken
CARDAN

Bericht door CARDAN »

ik dacht dat stynus in zijn archieven er 1 gemaakt had kijk maar eens in de topics grtzz Alain:d
fonsken

Bericht door fonsken »

ja, klopt maar dit is met een lcd scherm en is hetzelfde als op de site van picbasic.nl in mijn geval moet het een bargaph kunnen doen werken ( gewone leds dus) toch bedankt
Stynus
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Stynus »

Dat kan ook. Welke pic wil je gaan gebruiken? (@CARDAN: dat was ik niet, heb wel geholpen met de code toen)
fonsken

Bericht door fonsken »

welke pic? ik ben gewoon van met een 16f628a te werken... ik heb u mening al eens gevraagd voor die knightrider op uw pic bordje en dat was met een 16f628a. ik weet dat die geen adc heeft ingebouwd. behalve aan andere pin bezetting zal er niet zoveel verschil zijn neem ik aan? het moet iets worden zoals de afbeelding van mijn avatar
Stynus
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Stynus »

Ok, dan zal je ook met dat pot commando moeten gaan werken (of een externe ad convertor). Je krijgt dan een waarde 0-255. Als je die door 32 deelt dan heb je een waarde 0-8. Die waarde kan je dan gebruiken om met een case structuur je leds aan te sturen. Als je al je leds aan 1 poort hangt is het vrij makkelijk om bijvoorbeeld portb = %00011111 te doen.
fonsken

Bericht door fonsken »

mja, had ook al zoiets gedacht maar gaat dit dan wel goed reageren op de audio die je binnenbrengt en hoe sluit je dan een audio uitgang aan de ingang van de pic? is het dan niet beter van direct en pic met adc te nemen? maar hoe je dit dan programmeerd met een interne adc dat zou ik niet weten...
Stynus
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Stynus »

Die interne adc inlezen is niet zo moeilijk. Dat is gewoon var = adin x. Verder moet je in het begin van je code de adin nog even instellen [code]'AD converter Declare Adin_Res = 8 ' 8-bit result Declare Adin_Tad = FRC ' RC OSC chosen Declare Adin_Stime = 50 ' Allow 50us sample time [/code]
fonsken

Bericht door fonsken »

hoe combineer je dan die potmeter en condensator met een audio signaal, en is dat signaal dan niet te zwak? kan je eventueel een schema geven van hoe het audiosingnaal moet aangesloten worden mvg fonsken
Stynus
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Stynus »

[quote=fonsken]... kan je eventueel een schema geven van hoe het audiosingnaal moet aangesloten worden ...[/quote] Op een analoge ingang of met een transistor zoals in dat andere topic?
Plaats reactie