pic programmer

Alle vragen m.b.t digitale schakelingen m.b.v. losse i.c's en oplossingen m.b.v. PIC processoren.
Generaal
Berichten: 46
Lid geworden op: 09 december 2008, 00:00

Bericht door Generaal »

Hier 'n overzicht van de ondersteunde PIC types, en als ik de Pickit2 aansluit aan 'n 16F628 en ik kies de programmer, dan zie ik 'n grijze keuze optie, dus niet ondersteund! http://ww1.microchip.com/downloads/en/DeviceDoc/51570a.pdf DEVICE FAMILY Baseline ([b]12-bit Core[/b]) ? Configures the programming software for baseline Flash devices Mid-range ([b]14-bit Core[/b]) ? Configure the programming software for mid-range Flash devices PIC18 ? [b]Configures the programming software for PIC18F Flash devices (future feature, presently grayed out[/b]) PIC18J ? Configures the programming software for PIC18FXXJXX Flash devices (future feature, presently grayed out) dsPIC ? Configures the programming software for dsPIC Flash devices (future feature, presently grayed out) Maar ik kan dingen over het hoofd gezien hebben ?. MVG, Roger
Generaal
Berichten: 46
Lid geworden op: 09 december 2008, 00:00

Bericht door Generaal »

En wat betreft 'n seriele aansluiting: ik zie m'n laptop nog niet open gevezen voor deze riski onderneming.
Gebruikersavatar
Stynus
Site Admin
Berichten: 2883
Lid geworden op: 12 september 2008, 13:54
Locatie: Overpelt (België)
Contacteer:

Bericht door Stynus »

Hier staat een lijst met ondersteunde pic's: http://www.microchip.com/stellent/idcplg?IdcService=SS_GET_PAGE&nodeId=1406&dDocName=en027813 Daar staat de 16F628 tussen ;). Verder moet je je laptop niet openschroeven. Daar ga je geen seri?le header in vinden.
Generaal
Berichten: 46
Lid geworden op: 09 december 2008, 00:00

Bericht door Generaal »

Hey Stynus, blijkbaar heb ik 2 dingen door elkaar gehaald, als ik de pickit2 opstart, krijg ik inderdaad de juiste info. Maar bij LAB IDE, gaat ie niet goed, bedoel dat ie daar z'n eigen rommel niet kan juist zetten, dus geen keuze van pickit2. Maar we zullen er wel uitgeraken, als beginnen is het 'n kluwen..
Gebruikersavatar
Stynus
Site Admin
Berichten: 2883
Lid geworden op: 12 september 2008, 13:54
Locatie: Overpelt (België)
Contacteer:

Bericht door Stynus »

Bedoel je bij picbasic? Dan kan het kloppen. De lite versie ondersteund maar 4 pic's.
CowBeast
Berichten: 257
Lid geworden op: 09 januari 2007, 19:09

Bericht door CowBeast »

Een oplossing kan zijn mikrobasic, hiermee kan je praktisch elke controller mee programmeren, enige nadeel is dat je beperkt in geheugen. 2k als ik mij niet vergis, maar voor gewone huis tuin en kuiken projectjes is dat meer dan genoeg! Ze hebben ook enorm uitgebreide libary's zeer interessant! Ik zelf gebruik mikroC omdat ik in C programmeer, maar ik veronderstel dat het wel op dezelfde manier zal werken! [url]http://www.mikroe.com/en/compilers/mikrobasic/pic/[/url]
Gebruikersavatar
Stynus
Site Admin
Berichten: 2883
Lid geworden op: 12 september 2008, 13:54
Locatie: Overpelt (België)
Contacteer:

Bericht door Stynus »

Bij mikrobasic heb je wel 2 nadelen: -Bijna niemand werkt ermee dus geen support (de cursus op picbasic.nl werkt er ook niet op omdat die andere commands gebruiken.) -Mikrobasic maakt nogal vuile code. En daardoor zit je nogal snel aan 2K.
Generaal
Berichten: 46
Lid geworden op: 09 december 2008, 00:00

Bericht door Generaal »

Hoi CowBeast, tja ik denk waar je je weg eenmaal mee gevonden hebt, dat je er aan vast blijft hangen, ik ben bezig met proton basic en dat bevalt me wel goed...ASM heb ik ook al es bekeken, maar ik word hoorndol van die enkele letters en cijfers...Nu moet ik wel zeggen dat ik niet veel ervaring heb, maar het boeit me om er toch wat mee te kunnen doen.
Generaal
Berichten: 46
Lid geworden op: 09 december 2008, 00:00

Bericht door Generaal »

Nee Stynus, ik had het over MLAP IDE, daar krijg je bij de keuze van de PIC, 'n overzicht waarmee je de PIC kan mee programeren...en daar geeft ie voor de PICkit2 'n rood bolletje. Maar ik heb dit prog in feite niet nodig..met proton denk ik wel dat ik er zal geraken...en de full versie zal ik me later zekers nog wel aanschaffen..nu voor die paar regeltjes raak ik er nog wel met de lite versie verder. MVG, Roger
Plaats reactie