Het grote Domotica en huis automatiserings topic
-
- Stynus
- Site Admin
- Contacteer:
ALs je met een centrale controller wil werken kan je daar best een "dikke" microcontroller voor nemen. Bijvoorbeeld een 18F2550 of 18F4550. Dan heb je heel wat ruimte voor code en je kan die op 48Mhz laten draaien.
Voor de touchscreen neem je best ook een grote microcontroller als je plaatjes wil opslaan.
De microcontrollers voor gewoon een schakelaartje aan te hangen ofzo hebben niet zoveel ruimte nodig. In principe zou een 12F629 daarvoor al voldoen maar het is denk ik wel handig om een UART te hebben. Dan kom je bij een 16F628A uit denk ik.
-
ik kan uc bestelling via microchip.com
zijn dan sample's dus steeds maar max 3 verschillende per keer en daar weer 3 stuk van. scheelt weer geld:P
timo
edit:
met welk programma is het best progameren voor dit wat iedereen kan snappen.
ik heb nu een klein begin begonnen met prog via picbasic maar voor dit soort dingen denk ik dat dat niet toereikent is. nu wil ik niet eerst deze taal en dan weer een andere taal leren kost weer zoveel. welke zou ik dus het best kunnen gebruiken.
- Stynus
- Site Admin
- Contacteer:
[quote]ik kan uc bestelling via microchip.com
zijn dan sample's dus steeds maar max 3 verschillende per keer en daar weer 3 stuk van. scheelt weer geld[/quote]
Van die goed verkrijgbare pic's kan je beter gewoon kopen. Anders kan het zijn dat het sample systeem verdwijnt wegens teveel gebruik. En als je dan een slecht verkrijgbare pic moet hebben dan heb je een probleem.
[quote]met welk programma is het best progameren voor dit wat iedereen kan snappen.
ik heb nu een klein begin begonnen met prog via picbasic maar voor dit soort dingen denk ik dat dat niet toereikent is. nu wil ik niet eerst deze taal en dan weer een andere taal leren kost weer zoveel. welke zou ik dus het best kunnen gebruiken.[/quote]
Picbasic is het meeste gekend hier dus de beste keuze. Dat het niet toereikend zou zijn is onzin!