Max vermogen TA2024/batterij opladen en tegelijk verbruiken?

Stel hier je vragen over audioapparatuur en audioschakelingen
Plaats reactie
wim93

Max vermogen TA2024/batterij opladen en tegelijk verbruiken?

Bericht door wim93 »

Ik wil voor de zomer mijn 'boombox' verbeteren. Dit houdt in: -een nieuwe behuizing (dunner mdf, mogelijk met alu-rand afgewerkt) -2 vu-meters (mogelijk stereo als ik gevonden heb hoe het moet) -nieuwe speakers (vorige waren uit een oude stereoinstallatie, merk: clarion 200watt max en 4 ohm) [url]http://www.conrad.be/ce/nl/product/373945/10-cm-3-weg-coaxiale-luidspreker-200-W[/url] -een manier om de batterij op te laden zonder ze uit de behuizing te trekken. nu zit ik met een paar vragen: Weet er iemand het max vermogen van een TA2024 versterker? anders koop ik een iets zwaardere speaker. Mijn vorige speakers begonnen te kraken als ik het volume volledig open zette. Nu ben ik niet zeker of dit door de speaker kwam of gewoon door het feit dat de versterker boven een bepaald vermogen in geluidskwaliteit zakt. De 2e kwestie is het laden van de batterij. Ik heb geen druppellader. Kan ik de batterij aan de lader hangen en terwijl de schakeling ook doen werken? En wat voor connector gebruik ik best? Ik heb wat rond gezocht en het best wat ik kan bedenken is een lipo connector (al weet ik niet of dit ook bestaat als inbouwconnector) of gewoon banaanstekkers. Banaanstekers zijn wel vrij onveilig aangezien er geen polarisatie is en relatief grote gaten om 'per ongeluk' dingen in te steken om het kort te sluiten. Kan er mij iemand wat vooruithelpen? Ik apprecieer dat enorm :D
Stynus
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Stynus »

Dat kraken bij volume volledig open kan ook clippen zijn. En dat ligt dan aan de versterker. Die TDA zal rond de 15W max zitten. De schakeling gebruiken tijdens het laden is geen probleem, het laden zal dan wel wat trager gaan (of als het heel hard staat misschien minder snel ontladen als normaal :p). Voor die connector kan je best een gepolariseerde connector nemen die zeker de laadstroom aankan.
wim93

Bericht door wim93 »

Ok, het zal de versterker zijn die clipped, want op lager vermogen spelen de speakers wel nog degelijk. Misschien ligt dat ook wel aan het feit dat ik die TA2024 'gemod' heb. Zalig dat ik kan laden en afspelen tegelijkertijd, dat ging tot nu toe nog niet omdat ik hem altijd moest openhalen. Voor de connector van de lader ben ik nog aan het twijfelen/zoeken naar iets deftigs. De VU-meters ga ik volgens het schema van circuits-online maken: [url]http://www.circuitsonline.net/schakelingen/59/audio/led-vu-meter.html[/url] merci voor de hulp!
Plaats reactie