defecte bouwradio IRONSIDE 261000

Stel hier je vragen over audioapparatuur en audioschakelingen
Plaats reactie
Stappers

defecte bouwradio IRONSIDE 261000

Bericht door Stappers »

Beste,

Mijn bouwradio begaf het nadat ik een adapter DC 12v 500mA had gebruikt,nadien besefte ik pas dat ik een adapter DC 12v 1000mA moest gebruiken,
Mijn radio gaat wel nog aan,lampjes enzo branden nog.
Enkel geluid krijg ik er niet meer uit,
luidspreker getest en die werkt nog,
Research gedaan op internet voor een elektrisch schema maar vind er niets van terug,
Met gewone AC voeding werkt de radio niet dus moet ik wel een adapter gebruiken,misschien dat ik via dat schema wel de AC voeding kan doen werken.Ik ben namelijk ook maar een beginneling en radio's zijn niet mijn sterkste kant
Ik hoop echt dat iemand mijn probleem kan helpen oplossen want we werken momenteel zonder muziek.
Moest je nog meer foto's nodig hebben vraagt u maar

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

groeten, Stappers
frans1977

Bericht door frans1977 »

@stapper, Zoals ik kan opmaken uit je verhaal heb je eerst 1 adaptor 12V DC 500mA gebruikt terwijl het een 12V DC 1000mA moet zijn volgens jouw. Echter kan het probleem niet veroorzaakt zijn door de 12V DC 500mA adaptor want die geeft de helft af qua stroom als van de 12V DC 1000mA adaptor. Want als je radio meer zou verbuiken als 500mA dan zou het gewoon weg niet aan gaan. Later spreek je over een AC spanning wat ik niet helemaal kan thuis brengen. Mijn vraag is plaats is een foto van de 12V DC 500mA adaptor en de 12V DC 1000mA adaptor. (Volgens u) mijn gevoel gaat er aan twijfelen of je ook daad werkelijk wel een DC adaptor heb aangesloten. Tevens schiet mij nog te binnen zou het kunnen zijn dat de connector aan de draad de + en - anders om zouden kunnen zitten. Electronica kan der niet etgen als het zo is en er geen extra veiligheiden zijn ingebouwd. Zit er tevens nog ergens een zekering het zei glas zekering en is deze wel heel en gecheckt. Mvg, Frans1977 P.s zorg er ook even voor dat je foto's wat groter zijn zodat ze klikbaar zijn op dit forum zodat ze duidelijker over komen
Stynus
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Stynus »

@Stappers Ik heb de ubb code's van de plaatjes gefixt voor je zodat deze doorklikken naar de grotere foto's.
Stappers

Bericht door Stappers »

Beste,
Ik heb even gecheckt of er een glazen zekering ofzo inzit maar deze heb ik niet gevonden.
Ik weet echt niet waar ik moet beginnen?
Dit zijn de foto's van de adapters die ik gebruikt heb,
Zou ik misschien eens de condensators,transistors,resistors enzo testen allemaal?
Mvg en hopelijk dat jullie me wat meer uitleg kunnen geven.

Afbeelding
Afbeelding
jeffrey_om

Bericht door jeffrey_om »

Op je oplader staat 12 volt wisselspanning in plaats van gelijkspanning.
Stappers

Bericht door Stappers »

[quote=jeffrey_om]Op je oplader staat 12 volt wisselspanning in plaats van gelijkspanning.[/quote] dus mijn radio is volledig kapot of kan er nog wat mee gedaan worden?
jeffrey_om

Bericht door jeffrey_om »

Of de radio volledig kapot is weet ik niet. Je kunt wel kijken wat er gebeurt als je er 12v gelijkspanning er op aansluit. Wel met voldoende stroom natuurlijk. Zelf gebruikte ik wel eens een ATX voeding(Computer voeding) als ik 12v nodig had, want deze kunnen genoeg stroom leveren. Wat is dat kleine printje dat aan de speaker zit als ik dat goed zie? Als die print aan de speaker zit en je geen draden van die print heb afgehaald dan is dat je probleem. Zo kan die speaker nooit geluid krijgen. Zou je ook foto's van alle namen, nummer, getallen willen maken. Ik kan namelijk niks vinden over IRONSIDE 261000.
Flupke

Bericht door Flupke »

Wat eet diene radio nu? 12V DC of 12V AC (heb ganse verhaal half gelezen, zit op werk) Eerste transfo is DC, 500mA, 2de is AC 1000mA Voorlaatste foto eerste post zie ik diode en 2 elco's, mooi als je daar een AC ga op vlammen indien op behuizing DC staat. Diode zal er instaan om bij verkeerde polarisatie geen coma geval van een radio te hebben. Maar ja, als je er 12AC opzet, enkelzijdig gelijkricht heb je 16,5V ongeveer in plaats van 12. Rest schema ken ik niet, dus kan niet zeggen of je hem vermoord hebt :p
Plaats reactie