voltage hoger?

Elk project heeft wel een voeding nodig. Hier kan je al je vragen kwijt omtrent voedingen.
Plaats reactie
henkie_elektronica

voltage hoger?

Bericht door henkie_elektronica »

Hallo Ik heb een printje als ik het met elco doe komt er opeens 19 volt uit en als ik het zonder doe komt er een mooie 12,6 uit voor mijn radio Het printje zit een diode brug op en een 7812 voor mijn gewenste voltage en natuurlijk de elco 25 volt 1000uf maar hoe kan het als de elco er tussen zit dat 19 volt uit komt en zonder 12,6 Ik heb hem namelijk aangepast eerst had ik een diodebrug met een zwart rondje met 4 pootjes en nou heb ik4 diodes gebruikt Eerst was het namelijk altijd goed maar nu met de 4 diodes komt er eente hoge spanning uit en met zon zwart Rondje met 4 pootjes kwam er altijd precies 12 volt uit
Henk (NL)

Bericht door Henk (NL) »

Maar waarom vervang je de brugcel was die defect, als dat zo is, dan is maar de vraag of de 7812 nog werkt. Voor op gesteld dat je de diodes goed hebt aangesloten.
henkie_elektronica

Maar waarom zou de voltage dan hoger zijn als de elco aangesloten en lager als ik hem er tussen weg haal, en als je de diodes verkeert aansluit werkt het helemaal niet toch
Henk (NL)

Bericht door Henk (NL) »

Ik zou zeggen; schakeling uittekenen. Goeie universeelmeter en een scoop erbij, meten is weten.
henkie_elektronica

Hallo De fout : op de input van spanningregelaar stond 17 volt en dit kwam er ook uit dus ik denk dat ik aan een nieuwe spanningregelaar vast zit. Maar ik zit ook na te denken over een schakeling bij circuits online dit is een gestabiliseerde voeding tot 5 ampere want deze oude schakeling was iets te licht als ik boven volume 25 kwam ging hij uit Groeten
Plaats reactie