Armelui's Voorversterker

Stel hier je overige vragen over elektronica als ze niet in bovenstaande passen.
Henk (NL)

Bericht door Henk (NL) »

Topic op 3nov hierboven, kreeg ik de indruk dat er iets niet goed zat.
Misschien was de I2C Bus te snel, dus ik probeerde deze Declare eens uit;

Code: Selecteer alles

Declare Slow_Bus On - Off 
Daarmee was m'n probleem opgelost, de Bussnelheid was te hoog voor de MCP23017 en de TDA8425, die laatste reageerde nergens meer op, ik had vergeten dit te controleren toen ik de basic file omzette van 877 naar 45K22.

De RGB-Rotary's en de LCD4x20 zijn binnen, dus voorlopig nog even bezig.
De 2x16 menu's moet worden omgezet naar 4x20 en de indeling zal ook anders worden, dus.....
pascalbianca

Bericht door pascalbianca »

Heb je al geprobeerd met de snelheden van de bus te testen? deze kun je namelijk ook verhogen of verlagen.
http://pascalbianca.blogspot.nl/
Henk (NL)

Bericht door Henk (NL) »

I2C snelheid is max. 100kHz, dit las ik zojuist in de datasheet van de TDA8425. Ik zie zo geen oplossing om dit aan te passen, dwz. om de bussnelheden dan weer sneller, en bij de TDA juist weer langzamer te maken.
pascalbianca

Bericht door pascalbianca »

Dus dit heb je al eens getest? [code]Declare Hbus_Bitrate 400 ' Bits per second 100, 400, 1000 etc.[/code]
http://pascalbianca.blogspot.nl/
Henk (NL)

Bericht door Henk (NL) »

@pascal dit probeer ik in een later stadium. Gister lag de compiler dwars (zonder foutmeldingen!!!). De bedoeling was een extra teller laten 'meelopen' maar de gebeurde niet, een alledaagse teller in twee vormen teller = 1 + 1 en teller = teller + 1 beide werden genegeerd terwijl de code ervoor en erna wel werden uitgevoerd. En inderdaad ZONDER voorwaarde, dus de teller moest worden verhoogd, wat dus niet gebeurde. Ervoor poogde ik met een bit op 1 zetten werkte dus niet, vandaar. Het was dus laat ik het zo zeggen m'n dag niet. Hoeveel tellers er in de code zitten weet ik niet maar de declaratie's zitten nog ver in het 'groen' (links onderin beeld). Maak ik de teller zichtbaar in het LCD dan bleef de waarde '0' De tellers die er vanaf de eerste dag er in zaten doen het goed! (Natuurlijk hebben de tellers verschillende namen.) Vandaag; Doet de compiler weer normaal, bovengenoemde teller-toestanden kwamen niet meer voor, ra ra raar.
Henk (NL)

Bericht door Henk (NL) »

De Code (Beta) is bijna gereed, ik moet nog 'n paar dingen doen. Een BMP180, en 'n FM ontvanger(tje) kwamen er nog bij. De BMP180 kan alleen op 3.3volt werken en de rest op 3.3/5Volt dus er moest een level-converter bijkomen. Tevens heb ik besloten om in de Tascam ook een PIC-besturing in te bouwen die met de spec's zo dicht mogelijk bij het origineel komt. Dwz. bij sommige Tascam modellen kun je ook parallel aansturen, behalve die van mij dus. Dus met een 628A en ULN2803 en 4 relais werkt dit ook goed, inbouw was akelig lastig, ik dacht nog waar ben ik aan begonnen! Maar omdat dit dus werkt is de werking gewoon beter, dan toen met PS/2 aansturing daar liet de aansturing wel eens afweten. Ik kan tijdens programmeren/solderen naar muziek luisteren (top1000) en de luchtdruk+temperatuur in de gaten houden.
Henk (NL)

Bericht door Henk (NL) »

De Code (Beta) is eindelijk af, na ruwweg 2 maand knoei en stoei werk. Nu volgt het 'debuggen' (in ca. 2000 regels!) de rest van de I/O printen aansluiten en deels nog in elkaar solderen, weer testen.... Op het laatste moment dacht ik nog waarom de Tascam niet bedienen met IR-remote, dus dat ook even gefikst. Voor degene die graag foto's willen zien pak alvast 'n goeie bril wat door de kabels/draadbomen zie je het 'bos' niet meer :d
Henk (NL)

Bericht door Henk (NL) »

De foto's.

Allereerst het project.
Afbeelding
De Tascam in standby.
Afbeelding
Tascam in opname.
Afbeelding
Zo ziet het LCD-Menu eruit tijdens de opname.
Afbeelding
De Rotary kleurt rood tijdens opname.
Afbeelding
LCD hoofdmenu.
Afbeelding
De Radio.
Afbeelding
Barometer menu.
Afbeelding
Temperatuur en luchtdruk.
Afbeelding
LCD Tijd&Datum.
Afbeelding
En tot slot de Timer menu's.
Afbeelding
Afbeelding
Henk (NL)

Bericht door Henk (NL) »

Vandaag de 'split-functie' toegevoegd, daarmee bereik ik dat lopende opname's opgesplitst kunnen worden na vooraf ingestelde tijd tussen 1min-60minuten. Nu is bv. 1minuut natuurlijk onzin, maar het kan. Ik heb nog nog maar 'n paar poorten over, daarmee kan ik later een zgn. auto-cue functie aan toevoegen dwz. geen signaal(bron) dan de opname opsplitsen of be?indigen, whatever. Ik weet nu nog niet of me dat lukt, maar dat zie ik dan wel.
Stynus
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Stynus »

Ziet er al goed uit.
Plaats reactie