Lengteaanslag verstekzaag
Lengteaanslag verstekzaag
Had het ooit gezegd dat dit tijdelijk was:[url]http://www.schematheek.net/index.php?p=forum/topic&t=94&n=11#8353[/url]
Na een tijdje de belangrijkste onderdelen gevonden te hebben kon er met het project gestart worden(yep weer een, ik weet het).
Hier al een filmke met al wat beweging. Sturing is nu heel simpel, 2 drukknoppen, linksom - rechtsom en een pic met een stapppenmotor driver die de stappenmotor aansturen.
[youtube]l-IxlDMLpv0[/youtube]
Veel te weinig tijd voor mijn projecten of heb ik er soms te veel?
Geheel terug gedemonteerd om de dwarse liggers te monteren. Werkte iets makkelijker zonder al dat extra gewicht.

De oude weg gedaan en de steunen van dewalt erop gezet. Zo kan ik later het weg nemen zonder al te veel te moeten schroeven. Het terug plaatsen is dan ook makkelijk omdat alles dan direct terug uitgelijnd is.

Ik het geluk, moer met rondel was net goed om de hoogte juist te hebben. De dwarse balken dienen ook om het werkstuk op te leggen.

Profiel vanboven de lippen weggezaagd zodat ik er deze lintmeter kon in plakken. Dient alleen voor later het geheel makkelijker te ijken. Totale te in te stellen lengte gaat 202 cm zijn. Gaat voor 95% voldoende zijn.

De oude weg gedaan en de steunen van dewalt erop gezet. Zo kan ik later het weg nemen zonder al te veel te moeten schroeven. Het terug plaatsen is dan ook makkelijk omdat alles dan direct terug uitgelijnd is.

Ik het geluk, moer met rondel was net goed om de hoogte juist te hebben. De dwarse balken dienen ook om het werkstuk op te leggen.

Profiel vanboven de lippen weggezaagd zodat ik er deze lintmeter kon in plakken. Dient alleen voor later het geheel makkelijker te ijken. Totale te in te stellen lengte gaat 202 cm zijn. Gaat voor 95% voldoende zijn.

En we zijn een hele stap verder.
Heb een nieuwe stappenmotor op de kop getikt. Met de vorige was iets mis. Was een oude die ik op een rommelmarkt gekocht had. Duidelijk een miskoop en het project heeft daarom lang stil gelegen.
Deze nieuwe heeft een terugkoppeling. Heeft als voordeel, je geeft 5000 pulsen, die kijkt na of de stappenmotor 5000 pulsen heeft gedaan.
Beweegt de stappenmotor nog nadat hij stil staat en je geeft geen pulsen, dan beweegt hij de stappenmotor automatische terug naar zijn oude positie. Heel handig dus.
Kleine test film, hoop dat hij nu af geraakt na ??? jaar.
[youtube]/X3144_Y777c[/youtube]