Subaru Outback 2016

vdbeke

Bericht door vdbeke »

Die zomerbanden er toch maar eens afgegooid, ligt er nu nog een stuk vettiger bij en met vriesweer dat er aan ligt te komen en mogelijk sneeuw, wordt wat te gevaarlijk met die banden. Spatlappen maar mee terug in ere hersteld :)

en werd toch wel eens (hoog) tijd om er ander banden op te leggen. wist wel dat ze ver op waren, maar dat het zo erg was..

AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Ik schaam me eigenlijk kapot :$ schande dat ik met dergelijke banden durf rondrijden.
reddevil

Bericht door reddevil »

Die laatste foto, dat is wel degelijk tot op de draad versleten.:d
Veel te weinig tijd voor mijn projecten of heb ik er soms te veel?
vdbeke

Bericht door vdbeke »

Vandaag cadeautje gegeven, 4 "nieuwe" 2dehands zomersloefkes :)
vdbeke

Bericht door vdbeke »

Mezelf cadeautje gegeven, aluminium remork van Saris MTM 2ton (geremd). Scheelt weer het risico om overbeladen rond te rijden, wat veel meer gebeurt als je denkt.

Binnenmaten 1.5*3m. wielen aan buitenzijde bak dus steekt iets verder uit als auto = dus ideaal voor achteruitrijden :)

Wel kostelijk ding op jaarbasis:

€79.73 verkeersbelasting (jaarlijks)
€37.80 keuring
€50.00 (ongeveer) verzekering
€167.53 totaal

en dan voor in te kunnen schrijven mag ik nog een administratieve keuring doen van €33.10. gelukkig eenmalig, maar het is geldklopperij. vroeger was dit niet nodig en kon de verzekering dit gewoon doen. maar in Brussel hebben ze nog wat extra geld nodig, zodus...
Afbeelding
reddevil

Bericht door reddevil »

Nog wel even kijken hoeveel je mag trekken met je auto. Waarschijnlijk gaat dat net geen 2 ton zijn. 167€ is nog altijd goedkoper als overladen gepakt worden.
vdbeke

Bericht door vdbeke »

1800Kg blijkbaar, dacht 1900Kg. maar leeggewicht auto 1700Kg dus samen is 3,5ton => logisch
vdbeke

Bericht door vdbeke »

Eergisteren de magische grens van 100.000Km overschreden :d Tijdens het wassen van auto, viel het me op dat er een schilfertje van de vooruit uit is.
reddevil

Bericht door reddevil »

14 Dagen terug ook die grens bereikt. Gek dat we redelijk samen blijven met de kilometers. Heb er tot nu toe 6500 liter diesel er door gejaagd en non stop 75 dagen erin gereden.
vdbeke

Bericht door vdbeke »

idd wel grappig ja, maar dit jaar geen vakantie. anders waren het er gauw 4000Km meer of als ik terug naar de noordkaap was geweest dikke 10D erbij. diesel hmm effe kijke. 6302.52l in totaal opgedronken, maar moet morgen terug gaan tanken, dus kunnen er wel terug 50l in. gemiddelde tankbeurt is 47.74l en 132 keer aan de pomp gestaan. Gemiddeld verbruik gaat wel omhoog. 6.34l/100Km. maar bouw (korte afstanden) en zware aanhangers zal daar wel iets mee te maken hebben. en ne klote roetfilter die alle hondsgezeik regenereert. aan het kijken geweest of dat ding niet te verwijderen valt. hardware zou wel kunnen, maar uitprogrammeren is niet mogelijk voor de euro 6 (helaas). Zonder dat onding zakt mijn verbruik ne halve liter schat ik.
reddevil

Bericht door reddevil »

Verbruik bij mij is iets hoger. Veel korte ritten, met 2 keer per week langere rit met zware voet. En dan niet vergeten ritten met open dak voegen ook niks toe aan een lager verbruik.
Plaats reactie