Subaru Outback 2016

vdbeke

Bericht door vdbeke »

oliewissel en roetfilter er is onderuit gehaald. dat was makkelijker gezegd als gedaan. uiteindelijk kwam het er op neer dat voorste motorsteun eruit moest, dus motor op ne stip gezet ter ondersteuning... te gek voor woorden eig mja tging ni anders.
Afbeelding
Afbeelding

dan naar de carwash geweest en eens wat gaan zuiver spuiten met heet water.
Afbeelding

en dan motorsteun terug los en terug inbouwen.
Afbeelding

Afbeelding

blijft een raar ding, jappen kan je aan sleutelen met enkel maat 12 en 14. enkel die pipo's gebruiken GEEN kopervet. zal is potteke opsturen naar daar...

Die moeren zitten op plekke waar je nooit van zen leven bij kunt. ongelofelijk. je zou denken dat ze na 50 jaar boxermotoren maken toch wel zouden weten, niet dus.

carter is superklein, turbo heeft zijn eigen carter, want ja ligt bena tegen de grond

nu valt nog af te wachten of het reinigen helpt.
vdbeke

Bericht door vdbeke »

aanhanger moest ook gekeurd worden, afgekeurd uiteraard. 2 wielen remden minder of niet. resultaat €52 armer en laten herstellen. 4 nieuwe remkabels onder, €140 armer. nu goedgekeurd, da's dan nog eens €18.30 aub.

Afbeelding

vrijdag op maat gemaakt zeil gaan halen. Als het regent wordt bodemplaat niet direct nat. enja vliegen er minder dings af als ge wat gaat halen. €150

Afbeelding
Afbeelding

eens geïnformeerd achter mijn 2 sateprikkers (beugeltjes LED bar), haal die er maar af kreeg ik als advies. dat wordt ongetwijfeld afkeur. en ledbar erop gemonteerd blijft twijfel geval. en MOET achter aparte schakelaar, bij op faren en zekering weg telt niet. je moet ze kunnen laten werken. allee tof.
vdbeke

Bericht door vdbeke »

auto nog eens wat liefde gegeven. eerst naar carwash geweest om meeste modder eraf te spuiten. Als eerste satéprikkers (was voor LEDbar als ik naar de noordkaap gereden ben in putteke winter) vanvoor eraf gehaald. bumper demonteren en beugels verwijderen van chassisbalk.

Afbeelding

Daarna banden gecontroleerd (profiel) en remblokken zuiver gemaakt en dikte gecontroleerd. Ik dacht dat ik banden wel eens zou moeten verwisselen (voor/ achter).

Bij 4x4 is de slijtage nagenoeg gelijk, op de totale levensduur van de band slijt de voorste 1mm meer als de banden op de achteras.

De banden op de vooras hadden om en nabij 1mm meer als die op de achteras, wat ik vreemd vond. Dus begon al allerlei scenario's te bedenken hoe dit zou kunnen komen. miss met remork, banden niet op spanning. Als ik terug thuis was bevestigde logboek dat banden niet dezelfde profieldikte hadden (2de hands) zitten ongeveer half nu en bijna 30DKm mee gereden.

Afbeelding

Remblokken de dikte nog gecontroleerd, Als ik zo blijf rijden, denk ik dat de 200DKm nog wel haal met mijn eerste set remblokken (af fabriek). de 300D misschien ook wel.

Afbeelding

Langleve schakelpedles en downshiften.

Dit was nog voor de lockdown, nu zullen we zien wanneer ik kan gaan.
reddevil

Bericht door reddevil »

Aan hoeveel km zit jij nu?
Veel te weinig tijd voor mijn projecten of heb ik er soms te veel?
vdbeke

Bericht door vdbeke »

117287Km, dus niet zo'n mooi getal als jouw :p Ik zit al een maand in men kot, just wat rond de kerk rijden als het moet, anders fietst of te voet. geen vakanties, dus maar 26D afgelopen jaar.
vdbeke

Bericht door vdbeke »

vorige week dinsdag onderhoud gedaan aan otto (smeerbeurt), maar kon niet vinden hoe ik interval reset. De site waar ik van had is ermee gestopt (heel jammer, want stond veel nuttige info op). afgelopen weekend op een andere site terug gevonden: start motor houd het rempedaal ingedrukt zet de achterste ontwaseming aan zet parkeer- / markeringslicht aan zet de achterste ontwaseming uit doe de lichten uit zet de ontwaseming (weer) aan parkers inschakelen (opnieuw) zet de achterste ontwaseming uit doe de lichten uit rem los Het lampje van de gloeibougie moet 5 seconden knipperen om te bevestigen dat de reset is geslaagd. (via google vertaald, was te lui om het zelf te vertalen naar het Nederlands) was maar paar duizend kilometer over de datum euh killometerinterval, maar was wel water dat eruit kwam. stomme roetfilter brrr
reddevil

Bericht door reddevil »

Wat een gedoe om te resetten. Een knopje was toch handiger geweest.
Veel te weinig tijd voor mijn projecten of heb ik er soms te veel?
vdbeke

Bericht door vdbeke »

garage en diagnose tooling kost me teveel nu, dus ben al blij dat ik het zo kan doen.
vdbeke

Bericht door vdbeke »

auto 3 weken terug voor de eerste keer gekeurd, remork vorige week gekeurd. beide geslaagd, mogen weer een jaartje bollen.
remork lampje moeten vervangen, maar voor de rest inorde :) en bij auto als ik in de rij stond nog op nr plaat verlichting geklopt en die deden het weer. anders was het afkeur.
en nu weet ik niet als die moeten branden, maar de achterlichten op de koffer zelf doen het niet (meer)? als er daar inzitten zullen dat wel gloeilampjes zijn en kapot, die naast de koffer zitten zijn LED.

remork wel nog cadeautje gegeven, deftiger neuswiel, want dat vorig... als er dan teveel gewicht op de neus zit, dan durfde die wel is afzakken bij het afpikken. zelf ook wel een beetje gemolesteerd. dus nu een zwaarder type erop, dat niet kan afzakken.

Afbeelding
(tomaten zijn ook nagenoeg op :p)
vdbeke

Bericht door vdbeke »

132xxxKm, zou nog eens wat verse olie lusten, maar nog geen tijd voor gehad. zal ergens in de loop van de maand nog wel is gebeuren.

auto nog eens gewassen na een jaar ofzo. het was nodig. vorige week op kerstdag eens over gegaan, vandaag ook nog eens, varkentje was wat sneller gewassen deze keer :p

lang geleden, dusja schade valt weinig tot niet op. lijkt wel alsof er iemand met verf net boven de deurklink heeft gespoten aan de passagierszijde.
Afbeelding

motorruimte vandaag ook even meegenomen:
Afbeelding

aan de speakers in dashboard lijkt er iets los te komen, ene kant is al wat langer. lijkt wel alsof iets voor speling op te pakken. of om trillingen tegen te gaan. vooral in de zomer komen die flapjes tot leven:
Afbeelding
Afbeelding

kameraad merkte onlangs op dat er toch iets Belgisch aan die jap zit, is wel enkel de achteruit. de rest van de ruiten is van andere makelij.
Afbeelding
Lommel en omstreken is bekend om hun wit zand voor glas te maken.

verder klinkt automaat beetje metaalachtig geklingel bij stationair draaien. maarja dat is met het agressief schakelen waar ze iets aan weigeren te doen.

voor de rest doet beest wat het moet doen.

zomerbanden beginne redelijk kaal te worden, nog 1mm tot slijtage indicator. zijn 2de hands banden [zomerbanden (yokohama bluearth e51b 225/60r18 100h 2x6mm, 2x7mm), 8777xKm]

dus toch al 44DKm mee gereden, niet slecht. maar als ze effectief sneeuw uit de lucht toveren, dan ga ik mijn winterbanden toch nog eens opleggen. net wat te weinig profiel als er van die drek op de weg ligt.
Plaats reactie