Subaru Outback 2016

vdbeke
Berichten: 943
Lid geworden op: zo nov 09, 2008 12:00 am

Bericht door vdbeke »

Kan bij Subaru ook, maar daar zal wel een prijskaartje aan hangen. Ik heb er bij de aankoop ook niet aan gedacht. De tekst stoorde me dan ook niet, maar puur om het mysterie te laten zegevieren :p boxer rumble :p (niet dat je er iets van hoort) [youtube]joUnqqFXdEs[/youtube] schud een beetje tijdens het starten, een keer aan het bollen smoooth (h) (beeld stabilisatie afgezet van camera, anders schud ie zelf) ach prijskaartjes, wordt er gek van. all weather (TPE, rubber) matten, Subaru: €73 (4 stuks, zonder koffer) ,aftermarket: €80 (4 stuks + koffer incl verzending)
vdbeke
Berichten: 943
Lid geworden op: zo nov 09, 2008 12:00 am

Bericht door vdbeke »

aandrijfassen: Subaru Outback (150PK, 350Nm): 4 x 22mm Peugeot Boxer (120PK, 320Nm): 2 x 32mm Een paar dingen die me opgevallen zijn na 2500Km (eerste 3 wist ik al vooraleer ik hem kocht, via reviews, gebruikservaringen) -geen "coming home lights", maar in Australië dan weer wel :(, Boxer had dit wel. -geen geïntegreerde crossbars op dak (buiten Europa weer wel) -traag openende koffer (elektrisch), hoogte wel instelbaar -ruitenwisser sproeien, sproeit en veegt, maar na een 10tal seconden veegt ie er niet nog 1 keer over -radio-ontvangst speelt soms nogal bruusk met hoge tonen, ontvangst is nogal matig (zowel FM als DAB+), maar kan aan mij liggen, zou eens in die manual moeten duiken misschien heb ik ergens iets aangezet wat negatief uitpakt. Vanaf USB geen klagen op geen enkel vlak, klinkt gewoon dik! -servo word nogal zwaar eenmaal +50Km/h. stilstaand zeer soepel. Boxer was altijd soepel, met als gevolg weinig tot geen feedback. kan niet winnen van een sportbakske (help flupke, voor het type). een of andere sportkar, die waarschijnlijk een half ton minder weegt, liet alleen zijn gat zien en ik had nog een rollende start in mijn voordeel :( bummer
Flupke
Berichten: 305
Lid geworden op: zo nov 15, 2009 12:00 am

Bericht door Flupke »

uw tandwielverhouding,soort materiaal,... maakt uw dikte van uw cardan asjes. hoe dunner, hoe beter. In schepen zijn dat soms buizen dan volle assen voor het gewicht/prijs :-) En de gebreken zijn er al van de Subaru :) Volgens mijn pa is het grote gebrek bij ons de vering en slecht schakelen. Beest is ook al 8 jaar oud en onderhoud, daar begint hem om te sparen. Servo, vind die maar raar gevoel, te licht. Maar ja, bij mijn wrak is de pomp half dood en zit nu iets in te piepen dus kan moeilijk vergelijken. Verloren van een mazda met wankel in? Je busje staat hier goed in het dorp, zal het frequent zien want sta recht over mijn garage waar al mijn brol ligt opgeslagen :-) Goed herkenbaar busje, vooral omdat de leeuw gaan lopen is!
vdbeke
Berichten: 943
Lid geworden op: zo nov 09, 2008 12:00 am

Bericht door vdbeke »

dus dees was niet dik genoeg dan :p?
Afbeelding
(video van Subaru launch control)

Ik weet niet wat voor ding da was, was dat een mazda dan? ge zei iets van ford blok. Ik heb enkel zijn gat mogen zien :p

nuja "gebreken", ik houd het bij minpuntjes. Schakelen heb ik enkel maar lof, CVT schakelt snel en gevoelloos, zelfs bij heviger accelereren. Hebde zelf ook wel kunnen ervaren denk ik. Bij manueel schakelen ook direct zonder al teveel vertraging. eyesight werkt ook goed, soms zelfs iets te goed :p

Vering was bij mazda 6 ook wel subliem, Subaru is op dat gebied fel verbeterd tov vorige generatie. zoals ik al zei op een kasseienstrook waar ik met bus helemaal door mekaar gerammeld werd, zweeft subbie bijna letterlijk over. bijna gevoelloos. deed me denken aan zo'n Citroën Xantia met van die olie/ stikstof bollen. effe review materiaal terug opgezocht dat ik enkele jaren geleden gemaakt heb:

[quote]Vandaag mazda 6 gaan testrijden, opzich leuke sportieve auto, maar:
ondanks 175Pk onder de kap te hebben vond ik ni da ge da voelde als ge gas gaf. just hetzelfde als opel insignia me zen vloeistofkoppeling
stinkt binnen de auto als ge stilstaat, zelfde als ik me bus aan de hand heb. verkoper zen excuus was nieuwe auto :s ja tuurlijk. (stonden nog geen 500Km op)
schakelt traag op tov dual clutch, dus pedelkes aan het stuur ogen sportief ma rijdt ni sportief. da's wel jammer
120Km/h => 2000rpm, redelijk rustig binnen
vering is combinatie van PSA en VAG, relatief hard geveerd ma zacht gedempt. rijdt comfortabeler als skoda.
ma wel goei wegligging, alleen stuur geeft net iets te weinig feedback na mijn mening.

ik mocht een half uurke testrijden, ik was na drie kwartier terug. :) ik wou eig na postel rijden omdat ge daar ne keislechte weg hebt, vur te kijken kwa vering. toch ma besloten om richting lommel te rijden, zodoende ik 120 kon rijden. en ma wa binnendoor gereden wa vluchtheuveltjes genomen.

Wa me wel opviel was da die snel "unlocked", voor het minste da ge gas bijgeeft zit ie opeens 2-300 toeren hoger voor te versnellen. Ik dacht da die dan gelocked bleef ma blijkbaar ni, dus als ge ne heel ongedurige zijt zitte nog me een "hoog" verbruik.
Schakelen ging ook heel smooth, veel rustiger in vergelijking met opel insignia. Dus da hebben ze wel goed aangepakt!

ma wel dikke radio in. efkes op trendy FM gezet, die BOSE doet echt wel zen werk, klinkt lekker. mja dan rijde wir me de dikst uitgevoerde auto, gwn full option. dus geeft m.i. misleidend idee want dan koopte ne auto me da ni in omda ge denkt da da standaard is...
Subaru is beter standaard uitgerust als mazda, ma kost ok wel meer. mja ik wacht experience day af, ik zen vooral benieuwd hoe die CVT rijd.[/quote]

en van een subaru experience day:

[quote]Leuke dag vandaag, ik zen verkocht. Ik zou aan garagist is moeten vragen achter de filmpkes, want ik heb er ni veel.
opzich weer die rollen testbank, ik zeg ja ma da is fijn da vooruit werkt, ma werkt da ook achteruit. Kijken die twee mekaar zo aan zo van werkt da en gaan we da doen. na wa gezever hebben ze het dan toch gedaan. test geslaagd, ma nu zie ik wel op filmpke da achterste wiel wa grip krijgt van tegen die binnenkant te wrijven.
Offroad gaan rijden was kut, was benzine en da rijdt ni ze. niks voor mij, ik diesel wel ...
me forester naar daar gereden, is opzich ook wel ne comfortabele auto. ni zo een te slappe vering, of toch ni naar mijn gevoel als passagier. 1en 2de vitesse gingen vlot bij hem, schakelde ni stroef.
outback met CVT is me goed bevallen, ik had wa schrik voor CVT. ma rijdt soepel en vlot, alleen klimt ie voor ne diesel snel vlot in de toeren.
"slipcursus" was wel lachen, we zaten me drie man in den auto en ne instructeur. telkens mekaar uit te dagen van dan kon toch wel wa harder. Het is eigenlijk best wel straf hoe lang het duurt vooraleer ESP moet ingrijpen bij AWD. Doe ik me boxer ni na :p. ma ze hadden een vergelijk moeten maken me fwd ofzo. da ge het verschil kunt zien. instructeurs waren ook van da terrein zelf, dus min of meer onafhankelijk van subaru. En ge kreeg ook gene uitleg voor de eerste sliprit. Die mannen zeiden zo van ja doe ma, tis ni da ge veel verkeerd kunt doen. Na die ervaring snap ik ook hoe belangrijk da laag zwaartepunt is.
Ik hoop echt da die kerel mij die filmpkes bezorgd, mijne voorlaatste keer was echt te zot. ik kreeg er zelfs schrik van. Toen kreeg esp het naar mijn gevoel ni meer helemaal onder controle, of lag het aan mij en had ik te scherp gestuurd.
Me caravan mogen rijden om hill assist en x-mode te laten zien. Tja die xmode dan zedde zelf ni meer aan het rijden, da's puur de elektronica laten rijden en je moet nog just sturen.
en tot slot regenfrakske van subaru gehad, voor heel de dag mee in de zon rond te zitten crossen.

al bij al leerrijke en interessante dag [/quote]

[youtube]jvtBpRFXgJE[/youtube]

vdbeke
Berichten: 943
Lid geworden op: zo nov 09, 2008 12:00 am

Bericht door vdbeke »

vorige week de rubber (TPE) automatten ontvangen die ik besteld had. (ruiken overigens heerlijk, geen rubber geur)
AfbeeldingAfbeelding
(fabrikant rezaw-plast, gekocht bij autohobby.be)

Alleen de matten voor bestuurder en passagier, die bevestiging klopt niet helemaal heb ik zo het gevoel. Die pennen om de mat vast te houden (tegen schuiven) komen niet echt overeen met de daarvoor bedoelde voorzieningen.
Ik denk dat ik ze voorlopig los laat liggen zonder de brackets en afwacht hoe dit uitpakt.
Afbeelding
Flupke
Berichten: 305
Lid geworden op: zo nov 15, 2009 12:00 am

Bericht door Flupke »

Subaru en CVT, zou ik zelf al durven kopen. Was tenminste schokvrij en soepel! Dat Jimmy jeepke dat ik in Afrika had was andere automaat. hoge toeren, lage snelheid en schokken met die naft. Vond dat niks en was vrij nieuw kot met oude techniek, tellerunit is nog met rolletjes dan digitaal en wagen was van 2012 ofzo Matjes, jammer van die verzendkosten, mijne zijn versleten en 10€ verzending vind ik te veel voor een mat van 20€... Dit worst dus zo verder oprijden :p
vdbeke
Berichten: 943
Lid geworden op: zo nov 09, 2008 12:00 am

Bericht door vdbeke »

Ge kunt ze ook afhalen op afspraak, bespaart weer €10, maar kost diesel.

Weer een leer monumentje erbij vandaag, niet onder een lantaarnpaal parkeren. Vogels schijten alles onder, dus ook mijn dak :( subbie was al redelijk vuil, maar ik was aan het wachten tot het ging regenen. vermits ze al 2 weken aan het zeggen zijn dat het gaat regenen. Dus vandaag er eens gauw over geweest. mee dat stuifmeel van de afgelopen weken er af.

Sinds het debadgen al een paar keren gehoord dat die boxer diesel er ook beter af kan. zelf nogal liggen twijfelen, proef op de som genomen en boxer diesel verwijderd.
AfbeeldingAfbeelding

en na een half uurtje prullen en prielen:
Afbeelding

ging precies moeilijker dan de vorige, was wat kouder als toen maar toch, vreemd, mogelijk andere lijm gebruikt.
Flupke
Berichten: 305
Lid geworden op: zo nov 15, 2009 12:00 am

Bericht door Flupke »

Volgende keer wagen eerst een uurtje in de zon zetten, dan lukt het beter :-) Nu is hem gemakkelijker te kuisen dan die scherpe hoekjes.
vdbeke
Berichten: 943
Lid geworden op: zo nov 09, 2008 12:00 am

Bericht door vdbeke »

tja da ging moeilijk, want de zon was verstopt :p Te zaterdag beetje gaan spelen in de zandbak op de keiheuvel: [youtube]jlQNgHkMKKU[/youtube] [youtube]0u89_JGB8Tc[/youtube] Leerlesje voor mezelf, volgende keer ni zo moeilijk doen en traction control uit en gewoon vloeren en AWD het uit laten zoeken, laat hem maar dabben hij raakt er wel...
reddevil
Berichten: 1287
Lid geworden op: di sep 30, 2008 12:00 am

Bericht door reddevil »

:d ik ga het niet proberen, dan hang ik boven aan de heuvel tegen de grond met de bodem.
Veel te weinig tijd voor mijn projecten of heb ik er soms te veel?
Plaats reactie