Audi

Flupke

Bericht door Flupke »

Reddevil, Sorry dat ik je nog eens wat depressiever ga maken maar ik heb ongeveer iets gelijkaardig gehad met het wagentje van mijn vriendin.
Ongeveer +/-17/01/2018, een mooie dag, in de namiddag, iemand besluit om van het dorp naar huis te rijden, 2km, dronken.
Mijn vriendin haar wagentje stond reglementair geparkeerd evenwijdig met de weg.
Toen madammeke met een stuk in haar voeten naar huis bolde, was de straat niet breed genoeg voor haar EGO en moest ze noodgedwongen mijn vriendin haar wagen versmallen. (zatte bolde met Citroën Picasso, oud kot)
Ze is nog net zoals bij u zo lief geweest om te stoppen, eventjes te kijken en weg. Gelukkig woon ik aan de zee met veel wandelaars dus getuigen zat.
Beetje later sta de politie daar en via de getuigen hebben ze mijn trezebees gevonden dat 700m verder woont. Madam laten blazen, en pech voor haar. Geeft ze nog toe dat ze al gedronken had en vluchtmisdrijf deed... Verstand zit er niet echt in... :-)

Ok, kan gebeuren denk je, Citroen, 9jaar 90Dkm, full option met PV naar de verzekeringen. Daar krijg ik doodleuk het antwoord "Meneer, we kunnen U nog niet vergoeden want aangifte tegenpartij is er niet"
Wel naar garage moeten rijden, expertise verslag gekocht (76€) en dan komt ineens haar verzekering op de proppen met een tegen expert. Die man begint te zeveren dat er al een bluts in was dus +/-1300€ is schade.
Maar ja, je moet eerst nog in u recht zijn, en zolang het niet is voorgekomen voor de rechtbank EN de rechter U niet in u recht heeft gesteld zult u alles zelf moeten vergoeden wegens geen omnium,...
Na de uitspraak zie ik dus normaal gezien een beetje geld... Ah hopelijk heb jij wat sneller je centen maar zo'n dronken apen sturen een ander in schulden.
Mooie is wel, je gaat zijn adres en naam hebben op de PV dus google maps

Het ergste vind ik nog dat die gaan vluchten. Vullen ze als normaal personen de verzekeringspapieren in dan zou ik zwijgen op dronkenschap maar nu... Dat ze maar alle schade uit eigen zak betalen.

Afbeelding
reddevil

Bericht door reddevil »

Ook nog al een verhaal Flupke. Hopelijk komt het goed. Die achtervolging, ik spreek het niet goed maar het is al het 2de vluchtmisdrijf in nog geen 2 jaar dat ik mee maak. Het eerste was ook dat ze op de auto reden toen hij geparkeerd stond. Was wel mijn andere auto en bumper en koplamp waren stuk. Toen wisten we snel wie hij was, hem opgebeld en hij is toen nog terug gekeerd. Hij had NIKS gevoeld dat hij tegen de auto gereden was maar zijn hele voorkant was wel weg. Heb toen allerlei smoezen moeten horen dat ik toen dacht, de volgende keer nog zo iets aan de hand, je komt er dan zo niet van af. Daarom heb ik de achtervolging ingezet, om hem niet te laten ontkomen van zijn straf. Ik heb nog omnium, maar toch als hij pertotal is gaat het me geld kosten. Het ergste dan is, ze maken hem niet meer met die diesel motor. Morgen ga ik wel langs om me laten na te zien. Niet dat het erg is, maar dan heb ik zekerheid voor als er later nog last van schouder en elleboog is.
Veel te weinig tijd voor mijn projecten of heb ik er soms te veel?
calichio

Bericht door calichio »

Hopelijk wordt die vent serieus gestraft en moet hij alles terug doen om zijn rijbewijs terug te halen, tot psygologische testen toe. Vorig jaar heb ik ook die cursus moeten volgen voor die code 95, er zat er eentje naast mij en die moest ook alles terug doen, die was al 7500 euro kwijt, ook omdat hij gezopen had. Ik had het laatst ook voor aan de schoolpoort, en die was ook doorgereden. Gelukkig had die mens die de klein mannen overstak de nummerplaat genoteerd, en was er ook nog een tweede getuige. Ze hebben wel allebei (op papier)moeten getuigen of ik had waarschijnlijk niets getrokken (700euro). Wat jij daar hebt meegemaakt is wel heel straf en.....gevaarlijk!
Flupke

Bericht door Flupke »

Tja, ik heb die wagen verkocht, en heb tijd zat om ooit is wat geld te krijgen... trek er mij niks van aan. Eigenlijk meer mee gelachen met het verhaaltje. Vluchtmisdrijf is precies de normaalste zaak aan het worden... Ook al de 2 de keer meegemaakt. Mijne eerste kwibus stond dronken op de camera en is dagje later papieren komen invullen. Gelukkig heb jij omnium... maar winst heb je er nooit aan. Enkel tijdverlies ... Probeert aan de verzekering BIV, huur vervangwagen,... los te krijgen. Per schrijven dat je naar hun richt gunnen ze u 1 maand rust om vervolgens om de week een schrijven te doen om te vragen of je uw akkoord kunt geven voor hun voorstel maar het voorstel zit nooit mee in de enveloppe... In mijn ogen zijn verzekeringen een bende legale dieven dus voor mij enkel oude wrakken en de aller goedkoopste verzekering.
reddevil

Bericht door reddevil »

Bij het tweede ongeval ook gelukkig geen gewonden. Gisteren dus naar dokter geweest en foto's en scan laten maken. Gelukkig niks ernstig, alleen goed opgezwollen spieren. Ontertussen een Q2 als vervangwagen gekregen. Een heel ander model om mee te rijden. Benzine en automaat, maar went wel snel.
reddevil

Bericht door reddevil »

Ondertussen een andere vervangwagen, een A3. Terug schakelen en een diesel, is terug effe wennen dat er 3 pedalen staan. Ook na, wat vertraging antwoord gekregen dat ze hem kunnen herstellen. Maandag beginnen ze eraan en na 14 dagen zou hij klaar zijn. :d
vdbeke

Bericht door vdbeke »

14 dagen poeh, mja opzich wel fijn dat je dezelfde wagen terugkrijgt. mja een nieuwe was opzich ook niet verkeerd denk ik dan.
reddevil

Bericht door reddevil »

Was zeker niet verkeerd geweest. Maar ben blij dat hij terug gemaakt wordt. Hij rijd goed. Maandag eens proberen langs te gaan in de garage. Kan ik eens zien hoe ver ze hem moeten afbreken.
vdbeke

Bericht door vdbeke »

Waren de airbags dan niet afgegaan, want dan verklaren ze hem meestal total loss vermits die vrij duur zijn om te vervangen.
reddevil

Bericht door reddevil »

Nee die waren niet af gegaan. Wel bij de andere.
Plaats reactie