Ongeveer +/-17/01/2018, een mooie dag, in de namiddag, iemand besluit om van het dorp naar huis te rijden, 2km, dronken.
Mijn vriendin haar wagentje stond reglementair geparkeerd evenwijdig met de weg.
Toen madammeke met een stuk in haar voeten naar huis bolde, was de straat niet breed genoeg voor haar EGO en moest ze noodgedwongen mijn vriendin haar wagen versmallen. (zatte bolde met Citroën Picasso, oud kot)
Ze is nog net zoals bij u zo lief geweest om te stoppen, eventjes te kijken en weg. Gelukkig woon ik aan de zee met veel wandelaars dus getuigen zat.
Beetje later sta de politie daar en via de getuigen hebben ze mijn trezebees gevonden dat 700m verder woont. Madam laten blazen, en pech voor haar. Geeft ze nog toe dat ze al gedronken had en vluchtmisdrijf deed... Verstand zit er niet echt in... :-)
Ok, kan gebeuren denk je, Citroen, 9jaar 90Dkm, full option met PV naar de verzekeringen. Daar krijg ik doodleuk het antwoord "Meneer, we kunnen U nog niet vergoeden want aangifte tegenpartij is er niet"
Wel naar garage moeten rijden, expertise verslag gekocht (76€) en dan komt ineens haar verzekering op de proppen met een tegen expert. Die man begint te zeveren dat er al een bluts in was dus +/-1300€ is schade.
Maar ja, je moet eerst nog in u recht zijn, en zolang het niet is voorgekomen voor de rechtbank EN de rechter U niet in u recht heeft gesteld zult u alles zelf moeten vergoeden wegens geen omnium,...
Na de uitspraak zie ik dus normaal gezien een beetje geld... Ah hopelijk heb jij wat sneller je centen maar zo'n dronken apen sturen een ander in schulden.
Mooie is wel, je gaat zijn adres en naam hebben op de PV dus google maps
Het ergste vind ik nog dat die gaan vluchten. Vullen ze als normaal personen de verzekeringspapieren in dan zou ik zwijgen op dronkenschap maar nu... Dat ze maar alle schade uit eigen zak betalen.