vreemde meet gegevens?
-
vreemde meet gegevens?
Ik ben bezig om mijn netwerk om te zetten naar een zelf gemaakte poe-network.
Nu heb ik zo een adapter gekocht waar dus het netwerk signaal inkomt en uitgaat met 48 volt op de lijn erbij.
Nu wil ik die lijn van 48v terug brengen naar bv 5v.
Nu heb ik dit even op een breadbord gemaakt en nu krijg ik rare waarden in mijn ogen , maar weet ook niet of dit normaal is omdat er geen belasting op de uitgang staat.
Ik meet als, ik een 78S12 erop zet 11.92V (lijkt mij vrij normaal).
Bij 78S09 meet ik 9.23V (lijkt mij ook vrij normaal).
Bij 78S05 meet ik ruim 6.78V (hier heb ik mijn twijfels bij).
Die laatste meeting bij die 78S05 kan dit zomaar? of is het voor die net teveel 48V als ingang?
Ik heb wel nog liggen een lm317 ,tip122.
Of in extreem geval van 48 naar 24V dan naar12V en dan naar 5V? heb ik wel gelijk ieder apparaat kwa voltage beschikbaar?
http://pascalbianca.blogspot.nl/
-
- Stynus
- Site Admin
- Contacteer:
7824 kan ook maar 36V aan.
Veel keuze voor zoeits heb je niet, ook is de stroom die je er uit kan trekken zeer laag. (veel vermogen in de regelaar).
Lijstje met mogelijkheden
Een alternatief is een variabele regelaar nemen en die op 5V instellen, daar is een klein beetje meer keuze in met zo een hoge ingangsspanning.
Lijstje
Waarom is er zo weinig keuze? Normaal wordt voor zoiets een geschakelde spanningsregelaar genomen. Met een lineaire zit je hier immers al 43mW per mA te verstoken.
Dat schema in Flupke zijn post is ook niet ideaal, als je de uitgang kortsluit staat er nog de volle 48V over.