Makita BMR102

Stel hier je vragen over audioapparatuur en audioschakelingen
Plaats reactie
Wout Van den Bergh

Makita BMR102

Bericht door Wout Van den Bergh »

Hallo, Ik heb een makita bmr 102 werfradio en sinds een paar weken geeft deze constant het low battery symbool 'E' ook al is de batterij opgeladen, of is de radio aangesloten met de adapter. Meer leven als he 'E' symbool is er niet meer in te krijgen... Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn? Een diode of transistor stuk? grt, Wout
vdbeke

Bericht door vdbeke »

welke batterij gebruik je?

Zal wel het bekende probleem zijn, maar hoe leg ik dat uit...
Ik heb zo al een paar splinternieuwe radio's tot leven gewekt. Alleen nooit geen foto's van gemaakt. designfoutje bij makita.

Afbeelding

kort door de bocht komt het er op neer dat je de rode afkoppelt en de blauwe accu in de plaats daarvan aansluit. Er zit een voorrangsschakeling in voor de batterijen. (dat je niet twee accu's tegelijkertijd kunt verbinden, 14.4 of 18 tegelijk met 7.2V gaat niet zo heel lang goed gaan namelijk.) en die voorrangsschakeling werkt niet zo heel erg goed/ +lang, gewoonweg bagger gemaakt.
Wout Van den Bergh

Bericht door Wout Van den Bergh »

Ik gebruik de gewone 14.4 / 18V batterijen, heeft altijd gewerkt en dan plots niet meer.. Ook niet met de adaptar Ja daar had ik inderdaad al over gelezen dus ik dacht ook dat dat het probleem wel zou zijn.. Ik heb dan ook die aansluitingen verwisseld maar dat helpt niet.. Of ik doe iets verkeerd? heb je misschien nog een andere foto van welke draden ik juist moet afkoppelen/ verwisselen alvast bedankt!
vdbeke

Bericht door vdbeke »

Heb jij misschien een foto van de binnenkant. eigenlijk moet je de draadjes binnenin volgen en mijn beschrijving volgen [quote]de rode afkoppelt en de blauwe accu in de plaats daarvan aansluit[/quote]
vdbeke

Bericht door vdbeke »

nog een foto gevonden van de binnenzijde:
Afbeelding

rood zal in blauw kunnen prikken, en de andere zal te kort zijn denk ik. maa als je die (onderste batterijtype) toch niet gebruikt geen probleem.
Plaats reactie