Velleman K8200 en mods

In dit subforum kan je al je elektronica gerelateerde projecten showen.
Plaats reactie
pascalbianca

Velleman K8200 en mods

Bericht door pascalbianca »

Sinds 1.5 maanden heb ik eindelijk een 3D printer oftewel de Velleman K8200.

Afbeelding

Daarom ben ik minder actief hier aangezien ik volop met die printer bezig ben.
Na veel tweaken van instellingen print hij eindelijk goed.

Nu bezig met de printer af te werken met strips die ik print ervoor enz.

De printkop is al reeds vervangen voor een iets betere, maar heb nog een betere liggen E3D printkop.

Tevens heb ik een betere as liggen om de Z-as te vervangen en een scherm om hem naderhand standalone te maken.

Hiervoor moet ik wel de firmware upgraden maar ben nog niet geheel eruit hoe ik eerst van de huidige firmware een backup kan maken voor als het mis zou gaan.

Het is zo een verslaving dat ding dat ik reeds alle onderdelen heb afgedrukt om een 2de te maken maar dan een ultimaker 2 clone.

Heb gisteren nog een afdekplaatje geprint voor de fan om mijn voedings gedeelte af te maken.

Afbeelding

Aangezien ik nu dus ben aan het wachten dat alle hardware voor mijn 2de printer langzaam binnen komt ga ik nog verder met mijn huidige printer af te werken.
^^
http://pascalbianca.blogspot.nl/
Stynus
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Stynus »

Het is idd een verslaving.

Ik heb eerst een delta 3D printer gehad, die snel verkocht want was een hel om die te kalibreren. Dan een Up! mini gekocht. Hier heel tevreden van. Maar soms is wat groters kunnen printen ook wel handig, dus ben zowat aan het rondkijken voor een 2e wat grotere.

Voor je het hebt vraag je je zelf af, "ga ik dat wel meer dan 1 keer per jaar gebruiken?". En als je er 1x een hebt dan kan je niet meer zonder.

Vandaag weer met een voet bezig geweest voor een mantis microscoop (ding goedkoop kunnen kopen, maar de voet zat er niet bij).
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
[youtube]WfT5B8QruMo[/youtube]

EDIT:
[url]https://www.elektronicastynus.be/2017/09/11/3d-print-mantis-microscoop-voet/[/url]
Flupke

Bericht door Flupke »

Zelf een creality 3d cr-10 in huis en mag niet klagen voor die 400 dollar. Printbereik is 300x300x400. Zelfbouw vond ik al even duur in onderdelen en gezien ik een te lange TODO list heb maar gekocht.
pascalbianca

Btw ik wil van die velleman kaart een backup maken van de firmware die er nu op zit voor ik de nieuwe firmware erop ga zetten. Weet iemand hoe ik van de huidige firmware een backup kan maken?
Stynus
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Stynus »

Welk type / merk microcontroller is het? Makkelijkste is een 2e kopen en verwisselen.
pascalbianca

Ondertussen toch maar geen update even uitgevoerd, teveel nog wat ik moet printen. Heb hem na een week problemen (eigen schuld een beetje) weer aan de praat. Dus maar eerst even mijn lijst afwerken. Dacht weet je wat, na 2 keer voor noppes km's gereden te hebben om pla rol te halen, zoiets gehad van nou dan maar een rol abs meenemen kijken hoe dat gaat. Nou had ik mij maar in mijn buik gebeten, wat een geklooi ermee gehad, 3 printkoppen verstopt enz enz. Uit frustratie dan maar de rollen besteld, en gelukkig hij loopt weer zoals vanouds.
Stynus
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Stynus »

Had je de temperatuur wel veranderd? ABS heeft een hogere temperatuur nodig, anders loopt het idd vast. Je kan je nozzle in acceton leggen, dan lost het abs op. Heb bij mijn printer meer last met PLA dan met andere materialen. Print zowat alles uit PETG en soms wat ABS.
Plaats reactie