Stofafzuiging

In dit subforum kan je al je elektronica gerelateerde projecten showen.
Plaats reactie
Stynus
Site Admin
Contacteer:

Stofafzuiging

Bericht door Stynus »

In mijn werkplaats heb ik een aantal machines die stof / zaagsel produceren. Om niet heel de werkplek onder het stof te hebben liggen, gebruik ik een stofzuiger met cycloon om het stof weg te zuigen. Het nadeel hiervan is dat ik telkens ik een andere machine gebruik de afzuiging ook moet omsteken. Om dit op te lossen heb ik een centrale afzuiging gemaakt met een vaste slang die naar de verschillende machines gaat. Bij elke machine komt een klep die geopend of gesloten kan worden om alleen afzuiging bij die machine te krijgen.

Hiervoor heb ik kleppen gemaakt:
Afbeelding

Een sensor voor te detecteren of een machine stroom trekt:
Afbeelding
Afbeelding

Meer informatie over dit project:
[url]https://www.elektronicastynus.be/category/projecten/diverse-projecten/stofafzuiging/[/url]

In een volgende update ga ik de centrale unit showen.
Stynus
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Stynus »

De centrale unit is gebouwd rond een PIC board met robuste in en uitgangen.
Afbeelding
Deze heb ik nog uitgebreid met een 16 kanaals relais board:
Afbeelding
Afbeelding

Alles ingebouwd in een kastje:
Afbeelding

Voor meer details / info: [url]https://www.elektronicastynus.be/2019/09/03/stofafzuiging-deel-3-centrale-sturing/[/url]
calichio

Bericht door calichio »

Allemaal knap bedacht, en de printjes worden niet meer zelf gemaakt zie ik. Er is wel veel veranderd de laatste jaren.
Stynus
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Stynus »

Ik ben bijna 2 jaar geleden verhuisd en wegens nog lopende verbouwing heb ik mijn etsspullen nog bij mijn ouders staan. Maar helaas werkt dat niet als je printen moet etsen, daarom heb ik er een aantal keer moeten bestellen. Ik mis wel regelmatig de mogelijkheid om even snel een printje te maken.
Plaats reactie