SchemaTheek
 
Home Nieuws Forum Schema's Artikelen Magazine Downloads Links Shops Zoeken
 
Controle Paneel
Gebruikersnaam
Wachtwoord
  Onthoud mij
» Wachtwoord?
» Registreren
Site info
» Het Team
» Contact
» FAQ
» Leden
» Upload Archief
Stats
Totaal online: 8
8 gasten
0 leden:
Zelf geëtste printplaat top layer connector solderen
Artikel informatie
Stynus
Moeilijkheidsgraad: Niet van toepassing Aantal punten:
Hits: 13303 Aantal stemmen: 1
Gepost op: 10-05-2020 Stem:
» 0 reacties    

Het artikel
Ik krijg regelmatig de vraag van hoe ik op zelf geëtste printen een connector aan de top layer vast soldeer. Hier heb ik een simpel trucje voor.

Een voorbeeld, op de footprint links moet een printkroonsteen komen:

Wat ik dan doe is een paar draadjes door de print steken, de hoeveelheid hangt af van de stroom die er later door gaat lopen.

Vervolgens soldeer ik die vast aan de bovenkant van de print. Let op, probeer hierbij wel de tin zo laag mogelijk te houden, anders komt de connector te hoog te zitten.

Draai de print om en knip de draad af op 4-5mm lengte

Herhaal dit voor elk gat en steek de connector door de print

Vervolgens kan je de draad rond de connector pin draaien en gewoon solderen.
Active Topics

» De gevolgen van een kl...
» De tuin.
» Afstandsbediening plaf...
» Virtual Chemist probleem
» Probleem met Toyota Av...
» Whirlpool kookplaat
» 24 volt motor vertrage...
» Show je mini projecten
» Purer 8.3se
» MULTIMETERS geven alle...

» Meer actieve topics

Advertenties

ElektronicaStynus

© 2004-2022 SchemaTheek
Laadtijd: 0.22963 sec.